Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tramwajowa linia nr 7 wróci do Bytomia

Autor: PAP
07-12-2012 15:23

Tramwaje Śląskie i władze Bytomia zdecydowały o odtworzeniu w tym mieście tramwajowej linii nr 7. W przyszłym tygodniu spółka ogłosi przetarg na realizację tego zadania - podał w piątek jej rzecznik. O powrót tramwajów na tę trasę od kilku lat zabiegali mieszkańcy.

Jak zaznaczył rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada, linia będzie szlakiem dwutorowym, łączącym się z - również dwutorową - linią ze Świętochłowic. "Dzięki temu czas przejazdu tramwaju tą trasą ulegnie znacznemu skróceniu" - powiedział.
Budowa nowego torowiska jest elementem realizowanego przez Tramwaje Śląskie programu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W nowym torowisku wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej na odcinku od granic Świętochłowic do Zamłynia w Bytomiu, mają być zastosowane m.in. specjalne gumowe otuliny. Dzięki temu tramwaj będzie poruszał się znacznie ciszej niż uprzednio.

"Z punktu widzenia mieszkańców Bytomia, decyzja o odtworzeniu tramwajowej linii nr 7 jest niezwykle istotna, czego wyraz mieszkańcy miasta dawali niejednokrotnie. Cieszymy się, że działając wspólnie, miasto i spółka mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom bytomian" - podkreślił Zowada.

Linia nr 7 nie działa od sierpnia 2008 r. Ruch zawieszono wówczas ze względu na fatalny stan torowiska. Odbudowa linii jest pierwszą częścią zadania, na realizację którego Tramwaje Śląskie ogłoszą przetarg. W drugiej kolejności zmodernizowane zostanie torowisko i sieć trakcyjna wzdłuż ul. Jagiellońskiej i Karola Miarki. Całość zadania rozłożona zostanie na lata 2013-2014.

Bytomska inwestycja to część dużego realizowanego przez Tramwaje Śląskie projektu pod nazwą "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Do końca 2014 r. modernizacja obejmie w sumie ok. 46 km torów.

Wartość całego projektu (modernizacja infrastruktury oraz remont i zakup nowych tramwajów, a w Tychach trolejbusów) to niespełna 652 mln zł netto (801 mln zł brutto). Unijne dofinansowanie z programu Infrastruktura i Środowisko wyniesie ok. 385 mln zł (59 proc. kosztów).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 671 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP