LIVE XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Elektromobilność

Tramwajowa linia nr 7 wróci do Bytomia

Tramwaje Śląskie i władze Bytomia zdecydowały o odtworzeniu w tym mieście tramwajowej linii nr 7. W przyszłym tygodniu spółka ogłosi przetarg na realizację tego zadania - podał w piątek jej rzecznik. O powrót tramwajów na tę trasę od kilku lat zabiegali mieszkańcy.

Jak zaznaczył rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada, linia będzie szlakiem dwutorowym, łączącym się z - również dwutorową - linią ze Świętochłowic. "Dzięki temu czas przejazdu tramwaju tą trasą ulegnie znacznemu skróceniu" - powiedział.

Budowa nowego torowiska jest elementem realizowanego przez Tramwaje Śląskie programu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W nowym torowisku wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej na odcinku od granic Świętochłowic do Zamłynia w Bytomiu, mają być zastosowane m.in. specjalne gumowe otuliny. Dzięki temu tramwaj będzie poruszał się znacznie ciszej niż uprzednio.

"Z punktu widzenia mieszkańców Bytomia, decyzja o odtworzeniu tramwajowej linii nr 7 jest niezwykle istotna, czego wyraz mieszkańcy miasta dawali niejednokrotnie. Cieszymy się, że działając wspólnie, miasto i spółka mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom bytomian" - podkreślił Zowada.

Linia nr 7 nie działa od sierpnia 2008 r. Ruch zawieszono wówczas ze względu na fatalny stan torowiska. Odbudowa linii jest pierwszą częścią zadania, na realizację którego Tramwaje Śląskie ogłoszą przetarg. W drugiej kolejności zmodernizowane zostanie torowisko i sieć trakcyjna wzdłuż ul. Jagiellońskiej i Karola Miarki. Całość zadania rozłożona zostanie na lata 2013-2014.

Bytomska inwestycja to część dużego realizowanego przez Tramwaje Śląskie projektu pod nazwą "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Do końca 2014 r. modernizacja obejmie w sumie ok. 46 km torów.

Wartość całego projektu (modernizacja infrastruktury oraz remont i zakup nowych tramwajów, a w Tychach trolejbusów) to niespełna 652 mln zł netto (801 mln zł brutto). Unijne dofinansowanie z programu Infrastruktura i Środowisko wyniesie ok. 385 mln zł (59 proc. kosztów).

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tramwajowa linia nr 7 wróci do Bytomia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!