Transport kolejowy ratuje drogi w Lubuskiem

Transport kolejowy ratuje drogi w Lubuskiem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

23 marca skład Freightliner PL po raz pierwszy przetransportował żwir do Świątek koło Myśliborza, gdzie budowana jest trasa ekspresowa S3. - Po roku przygotowań w końcu udało się uruchomić tę linię - mówił Janusz Stankiewicz, wicedyrektor gorzowskiego Zakładu Polskich Linii Kolejowych.

- To połączenie uratowało miejskie i podmiejskie drogi - tłumaczą specjaliści.

Zanim na trasę mógł wyjechać pierwszy pociąg, trzeba było liczącą około 40 km linię odnowić, bo od dziesięciu lat była wyłączona z użytku. - Przede wszystkim usunięto drzewa, które zarosły tory. Poza tym musieliśmy uzupełnić trochę szyn, bo rozkradli je złodzieje, trzeba było też naprawić nastawnie - mówił Stankiewicz.

Przygotowania trwały prawie rok - pisze "Rynek Kolejowy" za "Gazetą Lubuską". Za remont zapłaciła firma Berger Bau, która buduje S3. - Nawet my nie wiemy, ile oni na to wydali, bo to tajemnica handlowa. Bez przesady jednak można powiedzieć, że naprawy pochłonęły kilkaset tysięcy złotych - mówił J. Stankiewicz.

Uruchomienie linii było niezbędne. Do Gorzowa dojeżdżały z głębi kraju pociągi dowożące kruszywo pod budowę S3. Tu kilka razy w tygodniu żwir i inne materiały budowlane pod drogę były przeładowywane do 40 ciężarówek, każda o ładowności 30 ton. Te z kolei jechały przez całe miasto do Świątek pod Myśliborzem, rozjeżdżając przy okazji lokalne drogi.

W ciągu tylko jednego roku pod budowę będzie potrzeba 350 tys. t kruszywa. Jeśli budowlańcy przyspieszą roboty, materiałów będzie potrzeba jeszcze więcej. - Gdyby nie było tej linii, z naszych dróg zostałyby tylko strzępy - mówili specjaliści. Uruchomienie tej linii jest o tyle ważne, że budowa odcinka do Gorzowa zaplanowana jest na dwa lata.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Transport kolejowy ratuje drogi w Lubuskiem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!