Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport publiczny i dworce to największe problemy przed Euro 2012

Autor: PAP
08-08-2010 13:22
Transport publiczny i dworce to największe problemy przed Euro 2012

Dróg na EURO 2012 będzie mniej niż zapowiadano, ale to nie zagrozi organizacji mistrzostw - uważają eksperci branży transportowej. Jako większy problem wskazują transport publiczny i dworce kolejowe.

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk w lutym 2008 r. zapowiedział, że w 2012 r. w Polsce będzie 1 tys. 605 km autostrad i 2 tys. 418 km dróg ekspresowych. Wyliczał, że trzeba wybudować ok. 900 km autostrad, które zapewnią dobre połączenie z Gdańskiem, Warszawą, Wrocławiem czy Poznaniem.
Dodatkowe połączenie między miastami organizującymi mecze miały zapewnić drogi ekspresowe. Minister zapowiadał, że do 2012 r. trzeba wybudować 2 tys. 101 km takich dróg.

Tymczasem - jak wynika z informacji resortu infrastruktury - od listopada 2007 r. do końca lipca 2010 r. podpisano umowy na budowę 1606 km dróg krajowych, w tym na 702 km autostrad oraz 904 km dróg ekspresowych, obwodnic i dużych przebudów dróg.

Jak zauważył w rozmowie z PAP analityk rynku transportowego Jakub Majewski, właściwie wszystkie autostrady potrzebne na ME-2012 są już zakontraktowane, czyli umowy na ich wybudowanie są podpisane. Jednak problemem może być to, że budowa części z nich zakończy dopiero po mistrzostwach, np. w roku 2013 albo w 2014. "Generalnie będziemy mieć całkiem przyzwoitą sieć autostrad, ale dopiero około 2015 r. Gorzej będzie z drogami ekspresowymi" - zaznaczył Majewski.

Zdaniem ekspertów fakt, że dróg na EURO 2012 będzie mniej niż zapowiadano, nie zagrozi samej organizacji mistrzostw. "Mistrzostwa potrwają 23 dni. Kibice będą korzystać z infrastruktury przez ok. trzy tygodnie, podczas gdy my jeździmy tymi drogami 365 dni w roku. Już w 2007 r. było wiadomo, że program budowy dróg do 2012 r. jest nierealny, bo one powinny powstawać systematycznie przez ostatnie 20 lat" - powiedział PAP Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Zauważył, że istnieją połączenia drogowe między miastami, z tym, że mają one ograniczoną przepustowość.

"Ruch drogowy, jaki odnotujemy w czasie mistrzostw, może być nawet mniejszy niż w czasie wakacyjnego weekendu. Nie wydaje mi się, żeby drogi były permanentnie zakorkowane. Przecież w miastach takich jak Poznań czy Wrocław będą po trzy mecze. Poza tym kibice, zwłaszcza z oddalonych państw, na mistrzostwa nie przyjadą samochodami, większość z nich przyleci samolotem. Nie wypożyczą też masowo samochodów, tylko będą korzystać z komunikacji publicznej" - powiedział Majewski.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 268 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP