Dwa pierwsze nowe samoloty transportowe Boeing 767 Extended Range Freighters (ERF), zakupione do floty DHL Express, rozpoczęły loty pomiędzy Lipskiem i East Midlands a Nowym Jorkiem.
Zaawansowana technologia budowy silnika i zastosowanie aerodynamicznych elementów skrzydeł (wingletów) sprawia, że Boeing 767ERF jest jednym z najbardziej wydajnych i przyjaznych dla środowiska samolotów w swojej klasie. Winglety pozwalają zaoszczędzić ok. 4 proc. paliwa w każdym locie. Spodziewane oszczędności w czasie standardowej podróży z Europy do USA i z powrotem wyniosą około 3,5-4,0 tys. litrów paliwa. Przeliczając oszczędności w stosunku do sześciu 767ERF, które na trasie transatlantyckiej będą latały pięć razy w tygodniu, 52 tygodnie w roku, będzie to równało się oszczędnościom paliwa w wysokości około 6 mln litrów rocznie. W dodatku ten model samolotu, ze skrzydłami aerodynamicznymi, zmniejsza o ok. 3150 ton emisji CO2 rocznie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Transportowe Boeingi 767 ERF: technologia w służbie ekologii