Premier Bawarii Edmund Stoiber poinformował, że w Monachium powstanie pierwsza w Niemczech komercyjna linia kolei na poduszce powietrznej.
Składy będą rozpędzać się do takiej prędkości, że pokonanie 37 km zajmie im ok. 10 minut.
Całkowity koszt projektu szacowany jest na 1,85 mld euro. Jego sfinansowaniem zajmie się kilka podmiotów: władze Bawarii, Deutsche Bahn oraz konsorcjum, w skład którego wchodzi m.in. Siemens i ThyssenKrupp.
Negocjacje w sprawie szczegółów finansowych trwały kilka lat. Budżet federalny ma przekazać na Transrapid 50 proc. niezbędnych środków.
Swój udział zadeklarowała również Unia Europejska, która zagwarantowała 50 mln euro. Rząd Bawarii obiecał przekazać 490 mln euro, co oznacza zwiększenie tej kwoty o 15 mn euro w porównaniu z wcześniejszymi deklaracjami.
Choć premier Stoiber wskazuje na korzyści budowy linii, takie jak zlikwidowanie korków w centrum Monachium, to plany te spotykają się z protestami ekologów i socjaldemokratów (mających większość we władzach miejskich Monachium), niezgadzających się z ogromnymi kosztami budowy.