Trasa Świętokrzyska ma być gotowa w październiku 2017 r.

Trasa Świętokrzyska ma być gotowa w październiku 2017 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Budowa kluczowego odcinka Trasy Świętokrzyskiej, tj. trzech tuneli oraz drogi od ul. Kijowskiej do ul. Zabranieckiej, zostanie zakończona w październiku 2017 r. - poinformował w czwartek zastępca prezydenta m.st. Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Trasa Świętokrzyska jest obecnie budowana na terenie dzielnicy Praga Północ; poprzez tunele pod torami kolejowymi zapewni połączenie z dzielnicą Targówek. Długość połączenia drogowego pomiędzy skrzyżowaniem z Wybrzeżem Szczecińskim a ul. Zabraniecką wyniesie nieco ponad 3 km. Trasa ułatwi dojazd mieszkańcom rejonu Szmulowizny oraz Targówka do centrum miasta. Po obu stronach jezdni mają powstać chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Zdaniem wiceprezydenta stolicy "Praga zyska zupełnie nowe, dogodne połączenie".

Inwestycja została podzielona na cztery etapy: od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. Zamoyskiego, od ul. Zamoyskiego do ul. Targowej, od ul. Targowej do al. Tysiąclecia oraz od al. Tysiąclecia do ul. Zabranieckiej.

Na ostatnim odcinku trasy, budowany jest tunel, który - jak powiedział Wojciechowicz - jest już "prawie gotowy". Ma on za zadanie przepuszczenie ruchu kołowego i tramwajowego pod torami kolejowymi. Całkowity koszt budowy tej części to 76 mln zł - zaznaczył.

- To jest może odcinek nie imponujący długością, bo to jest 1,2 km, natomiast bez wątpienia ciekawy od strony technologicznej - zwrócił uwagę wiceprezydent.

- 26 maja dojdzie do zamknięcia linii kolejowej nr 9 i w ciągu 16 dni zdemontujemy całą infrastrukturę kolejową, rozbierzemy nasyp kolejowy, wybudujemy drogę dojazdową i całą konstrukcję tunelu, ważącą ok. 4 tys. ton, przetransportujemy, przy pomocy specjalnych wózków niskopodwoziowych w miejsce docelowe - wyjaśnił Marcin Czuba z firmy Strabag.

- Technologia budowy została dostosowana do wymagań kolejarzy, tzn. my musimy zrealizować tę budowę w taki sposób, aby ograniczyć do minimum utrudnienia w ruchu kolejowym - tłumaczył. Dodał, że do "pokonania" są trzy linie kolejowe oraz pięć torów, z czego najważniejszą stanowi linia Warszawa-Gdańsk.

Czuba powiedział, że druga taka operacja - na budowie Trasy Świętokrzyskiej - zostanie wykonana bliżej ul. Zabranieckiej. - Trzeci z tuneli realizujemy metodą tradycyjną, tzw. na mokro, ponieważ przebiega on pod linią o mniejszym znaczeniu dla ruchu kolejowego, w związku z czym PKP zgodziło się na zamknięcie tego toru na okres trzech miesięcy - dodał.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!