Paweł Wróblewski, pełnomocnik marszałka woj. pomorskiego ds. budowy Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej, potwierdził w rozmowie z Rynkiem Kolejowym, że "w najbliższych dniach" może zostać ogłoszony przetarg na studium wykonalności. - Jest taka szansa, ale wszystko zależy od rozmów zainteresowanych podmiotów - powiedział.
A właśnie linia do Rębiechowa ma być priorytetem jeśli chodzi o Kolej Metropolitalną. Nowa linia ma rozpoczynać się na wysokości przystanku Gdańsk Zaspa i biegnąc tak jak rozebrana przed wielu laty linia do Kokoszek. Od drogowej obwodnicy Trójmiasta do lotniska potrzeba wytyczyć zupełnie nową trasę, dalej TKM wieść będzie przebudowaną obecną bocznicą od lotniska do stacji Gdańsk Osowa i potem dwutorową linią "kościerską" do Gdyni (albo z przechodzeniem przy Wzgórzu Św. Maksymiliana na tory SKM, albo bezpośrednio w perony dalekobieżne w Gdyni Gł.).
Projekt zakłada budowę 2-5 km nowych torów (trwają dyskusje, czy linia ma być w jedno, czy dwutorowa) oraz przebudowę dalszych, istniejących 17 km. Najczęściej pojawiający się w mediach koszt to 170 mln euro (połowę ma dać UE), samo studium wykonalności to 2,6 mln zł. Maksymalna zakładana przepustowość linii to 10 tys. pasażerów w jedną stronę na godzinę, natomiast planem minimum jest kursowanie TKM nie rzadziej niż co 20 min.