Koleje Omanu (OR) poszukują międzynarodowego operatora kolejowego z "bogatym doświadczeniem technicznym i handlowym, połączone ze znajomością lokalnego rynku" do długoterminowego partnerstwa obsługi i utrzymania nowo budowanej linii.
Rolą operatora w pierwszym etapie realizacji umowy będzie pomoc w szkoleniu i uzyskaniu przez pracowników OR umiejętności zarządzania siecią kolejową w Omanie i w regionie.
Drugi etap zakłada, że operator będzie nadzorował transport towarów i zarządzał tą siecią.
RO zakłada, że decyzję o wyborze operatora podejmie do końca tego roku, a właściwe zarządzanie podejmie on w 2019 roku.
Tymczasem RO dopiero wstępnie zakwalifikował pięć firm i konsorcjów, z 18 jakie się zgłosiły, do budowy pierwszego odcinka wspomnianej linii. Biegnie on pomiędzy Sohar a Al Buraymi i liczy 170 km.
Są wśród nich dwie firmy chińskie, tureckie, włoska, a także Porr Bau (w konsorcjum z Yüksel İnşaat, Sarooj Construction Co i Daewoo E&C) oraz Larsen & Toubro (w konsorcjum z FCC Construcción oraz partnerem lokalnym - Khalid bin Ahmed & Sons).
Budowa całej została podzielona na dziewięć odcinków. Roboty przy pierwszym miały ruszyć w I kwartale br. i zakończyć się w 2018 roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Trudna sztuka budowy kolei w Omanie