PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tunel kolejowy pod Łodzią. Są oferty od 1,1 do 1,7 mld zł

Autor: Wnp.pl (TE)
07-04-2017 14:34
Tunel kolejowy pod Łodzią. Są oferty od 1,1 do 1,7 mld zł

Dworzec Łódź Fabryczna.

Fot. Anna S / Shutterstock.com

PKP PLK otrzymały sześć ofert w przetargu na budowę tunelu, łączącego nowy dworzec kolejowy Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. Wartość ofert wynosi od 1,1 do 1,7 mld zł netto.

Kryteria oceny ofert stanowią: cena (60 proc.), termin realizacji (25 proc.) oraz okres gwarancji (15 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 48-miesięczny okres realizacji oraz 72-miesięczną gwarancję.
Natomiast najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, Mosty Łódź, Gulermak sp. z o.o. - opiewa ona na 1,105 mld zł netto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 1,763 mld zł netto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny netto):

1. Konsorcjum: Energopol-Szczecin, PBDiM Mińsk Mazowiecki - 1,293 mld zł netto

2. Konsorcjum Astaldi, Torpol - 1,356 mld zł

3. IDS-Bud - 1,460 mld zł

4. Dogus Insaat ve Ticaret - 1,705 mld zł

5. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Impresa Pizzarotti (oddział w Polsce) - 1,745 mld zł netto

Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska.

Jak podkreślały wcześniej PKP PLK, wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ - południe i wschód - zachód.

Wpłynie także na poprawę dostępu mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz poprawi konkurencyjność kolei względem innych środków transportu.

Inwestycja zakłada budowę dwóch nowych przystanków w tunelu: u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz u zbiegu ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej (przystanek Ogrodowa).

- Wybór lokalizacji przystanków jest tożsamy z postulatami samorządów i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców. Potwierdziła go wykonana dokumentacja przedprojektowa - informowały PKP PLK.

- Budowa nowych przystanków zapewni dogodny dojazd do centrum miasta, co z pewnością przełoży się na podniesienie atrakcyjności turystycznej Łodzi - informowały również.

Budowa tunelu średnicowego to drugi etap projektu pn. „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego”. Pierwszy etap obejmował budowę tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew - Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem Łódź Fabryczna.

Tunele szlakowe zostaną wykonane metodą tarczy zmechanizowanej (tunel dwutorowy) oraz metodą odkrywkową i górniczą (tunele jednotorowe).
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


47 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP