PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tychy zbudują infrastrukturę dla szybkiej kolei za 11 mln euro

Autor: PAP
02-09-2010 15:35

W przyszłym roku w 140-tysięcznych Tychach na Śląsku ruszy budowa trzech nowych stacji kolejowych i remont czwartej, na potrzeby szybkiej kolei, łączącej to miasto z Katowicami.

Projekt, wraz z budową wielopoziomowych parkingów, pochłonie ok. 11 mln euro, głównie z unijnych środków. Wszystko ma być gotowe w 2012 roku.
Tyski samorząd nie wycofuje się z przygotowywanego od kilku lat projektu, choć wiele wskazuje na to, że z tej trasy znikną obsługujące ją nowoczesne szwajcarskie pociągi typu Flirt, kupione w 2008 r. przez samorząd woj. śląskiego za 90 mln zł. Prezydent Tychów Andrzej Dziuba ma nadzieję, że nie zniechęci to pasażerów do korzystania z tego połączenia.

"Nie ma alternatywy dla tego połączenia, to najdogodniejsza forma skomunikowania miasta ze stolicą regionu. Projekt jest już daleko zaawansowany. Nie cofniemy się i liczymy, że nowoczesne pociągi, nawet jeśli znikną z tej trasy, wrócą na nią po zakończeniu budowy i modernizacji infrastruktury" - powiedział w czwartek dziennikarzom prezydent miasta.

W Tychach linia kolejowa przebiega przez środek miasta, jednak przez wiele lat nie była używana dla ruchu pasażerskiego. W końcu 2008 r. reaktywowano ją dzięki staraniom samorządu. Nowoczesne pociągi miały skłonić pasażerów do tego, by zamiast dojeżdżać do Katowic autobusem lub własnym samochodem, skorzystali z kolei. Wprowadzono specjalny bilet, zintegrowany z komunikacją miejską. Przygotowano projekt budowy i modernizacji przystanków oraz parkingów.

Szybko jednak okazało się, że z połączenia, mimo jego popularności wśród tyszan, korzysta mniej osób niż zakładano. O nowoczesne pociągi zaczęli dopominać się samorządowcy z innych miast, a właściciel pojazdów - samorząd woj. śląskiego - zaczął zastanawiać się nad wycofaniem ich z tej trasy.

Obecnie, zamiast - jak początkowo - czterech, połączenie Katowice-Tychy Miasto obsługuje jeden Flirt. Inny jeździ z Katowic do Częstochowy, a dwa pozostałe nie nadają się do jazdy - jeden jest zepsuty, drugi niedawno wykoleił się i jest poważnie uszkodzony. Trasę w większości obsługują stare, niekomfortowe pociągi. W przyszłości Flirty mogą w ogóle nie jeździć na tej trasie.

"Boję się, że konieczność korzystania ze starych, zużytych pociągów, o nieporównywalnie gorszym komforcie jazdy zniechęci pasażerów do tego połączenia" - powiedział Dziuba, zapewniając jednocześnie, że połączenie będzie utrzymane, a służąca mu infrastruktura zbudowana i zmodernizowana. Częścią projektu będzie właśnie budowa trzech nowych stacji, modernizacja kolejnej oraz budowa dwóch dużych parkingów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP