XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

UBB na razie tylko dla VIP-ów

UBB na razie tylko dla VIP-ów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Co prawda pierwsze wagoniki kolejki UBB z pasażerami wjechały w miniony piątek do Świnoujścia, ale wciąż nie wiadomo, kiedy skorzystać z nich będą mogli mieszkańcy Uznamu i odpoczywający tu turyści.

Piątkowa przejażdżka zorganizowana została specjalnie dla premiera landu Meklemburgii-Pomorza Przedniego Haralda Ringstorffa i marszałka województwa zachodniopomorskiego Norberta Obryckiego - pisze "Kurier Szczeciński".

Choć był to tylko pokazowy kurs dla VIP-ów, mimo wszystko zdarzenie to z pewnością znajdzie swoje miejsce w kronikach miasta. Lewobrzeżne Świnoujście czekało na odbudowę kolejowego połączenia ze stałym lądem aż 63 lata. Utraciło je dokładnie 28 kwietnia 1945 roku, gdy cofająca się armia niemiecka wysadziła podnoszony most w Karninie na południowo-zachodnim cyplu Uznamu.

Półtorakilometrowy odcinek, który obecnie połączył Świnoujście z niemieckim kurortem Ahlbeck, wybudowała z finansową pomocą UE spółka Usedomer Bäderbahn, należąca do koncernu Deutsche Bahn. Ekipom budowlanym pozostało jeszcze wykonanie systemu odwodnienia torowiska oraz instalacji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. UBB liczy, że otrzyma pozwolenie na użytkowanie otrzyma na przełomie marca i kwietnia.

- Ten projekt jest bardzo ciekawy również z perspektywy europejskiej. Dokładnie obserwują go wszyscy, którzy planują budowę kolejowych przejść granicznych w innych regionach – mówił w piątek Joachim Trettin, pełnomocnik Deutsche Bahn w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.

Chociaż przedłużenie kolejki UBB do Świnoujścia będzie znacznym ułatwieniem komunikacyjnym w lokalnym ruchu na Uznamie, to do takiej wygody, jaką mieli pasażerowie kolei w latach 30. ubiegłego wieku jeszcze bardzo daleko.

Wówczas pomiędzy Świnoujściem, a Berlinem kursowało aż 12 pociągów pospiesznych, które na przebycie tej trasy potrzebowały zaledwie około dwóch godzin i 20 minut. Tak szybie połączenie możliwe będzie po odbudowaniu mostu w Karninie. O tym przedsięwzięciu, którego koszt wyceniany jest na około 140 milionów euro, przedstawiciele niemieckiej kolei wypowiadają się na razie bardzo ostrożnie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UBB na razie tylko dla VIP-ów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!