Uber Technologies zamierza sprzedawać swoją technologię jazdy autonomicznej innym firmom. Prezes Ubera spotkał się w tej sprawie w USA z dyrektorami japońskiego koncernu Toyota Motor.
Spotkanie, do którego miało dojść w centrum badawczo-rozwojowym Ubera w Pittsburghu w północno-wschodnim stanie Pensylwania, dotyczyło możliwości wykorzystania technologii firmy w minivanach japońskiego producenta samochodów.
Miesiąc wcześniej Khosrowshahi odbył pierwszą oficjalną wizytę do Japonii w związku z planami umocnienia pozycji Ubera.
Toyota jest jednym z inwestorów Ubera. Firmy już od stycznia współpracują nad przejazdami współdzielonymi i systemami samojezdnymi.
- Już od pewnego czasu regularnie wymieniamy z Uberem informacje o jeździe autonomicznej - powiedziała w piątek rzeczniczka Toyoty w rozmowie z agencją Reutera. Zaznaczyła przy tym, że jak na razie nie zapadła żadna decyzja wykraczająca poza dotychczasową współpracę.
Podczas styczniowych targów CES 2018 Toyota prezentowała w Las Vegas własny koncept autonomicznego pojazdu e-Palette na potrzeby usług logistycznych.
Firma ogłosiła przy tym decyzję o zainwestowaniu ponad 1 mld dolarów w badania i rozwój technologii pojazdów autonomicznych, co ma pozwolić na stworzenie po 2020 roku zaawansowanej technologii zautomatyzowanej nawigacji wykorzystującej sztuczną inteligencję.
Japoński koncern zapowiedział, że przy rozwijaniu konceptu e-Palette podejmie współpracę z takimi firmami, jak Amazon, Pizza Hut, Mazda i Uber.
Firma kierowana przez Khosrowshahiego konkuruje w pracach nad technologią jazdy autonomicznej z należącą do Alphabetu spółką Waymo. Do głównych partnerów motoryzacyjnych Waymo należy koncern Fiat Chrysler Automobiles.
Tymczasem Uber współpracuje z niemieckim Daimlerem i kontrolowaną przez chińskie Geely szwedzką firmą Volvo Cars. Także inni producenci samochodów prowadzą własne prace zmierzające do utworzenia flot zrobotyzowanych taksówek.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Uber i Toyota negocjują ws. technologii samojezdnych