Uber negocjuje sprzedaż technologii samochodów autonomicznych dla Toyoty - poinformowała agencja Nikkei. Według przygotowanego przez nią raportu, Uber rozważa także szerszą sprzedaż swojej technologii innym firmom z sektora motoryzacyjnego.
Uber obecnie współpracuje przy rozwoju technologii nawigacji autonomicznej z koncernem Volvo, wykorzystując SUV-a XC90 tej marki jako platformę testową dla swojego systemu.
Nikkei zauważa, że szersza współpraca z firmami rynku motoryzacyjnego może dla Ubera oznaczać przyspieszenie prac nad rozwojem własnych systemów autonomicznej nawigacji, a także gwarancję pierwszeństwa na dopiero rodzącym się rynku autonomicznych przewozów osobowych. Główny rywal Ubera - firma Lyft, obecnie rozwija swoją technologię aut samojezdnych we współpracy z Magną - jednym z wiodących dostawców części samochodowych, co może pozwolić na Lyftowi na szersze zastosowanie jego technologii w autach wielu marek.
Toyota tymczasem niedawno ogłosiła powstanie nowej firmy córki, która będzie zajmowała się praktycznym wdrożeniem technologii aut samojezdnych na rynek w postaci gotowych produktów. Zdaniem Nikkei, potencjalna współpraca z Uberem może również oznaczać dla Toyoty wyraźne przyspieszenie prac.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Uber negocjuje z Toyotą sprzedaż technologii autonomicznych