PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Uber planuje ekspansję na polskim rynku i obniża ceny

Autor: PAP
11-03-2016 08:52
Uber planuje ekspansję na polskim rynku i obniża ceny
Fot. Fotolia

Oferujący alternatywne usługi przewozowe Uber planuje ekspansję na polskim rynku w związku z czym obniża ceny usług - poinformował w piątek dyrektor Ubera w Polsce Kacper Winiarczyk. Dodał, że obecnie jesteśmy już trzecim największym rynkiem firmy w UE.

W rozmowie z PAP Technologie Winiarczyk zwrócił uwagę, że tylko w Warszawie w każdym miesiącu ponad 10 tysięcy osób rejestruje się w aplikacji firmy, umożliwiającej korzystanie z usług przewozowych.

"Uber spotkał się w Polsce z bardzo dużym zainteresowaniem użytkowników - w ciągu pierwszego roku obecności, w trakcie którego uruchomiliśmy usługi w pięciu miastach, mieliśmy szybsze tempo wzrostu niż Londyn, Paryż, Amsterdam czy Sztokholm w swoim pierwszym roku działalności" - poinformował dyrektor amerykańskiej firmy w Polsce.

Winiarczyk przypomniał, że obecnie w Polsce Uber oferuje swoje usługi w siedmiu miastach, w których co miesiąc ok. 3,5 tysiąca kierowców zgłasza się, aby z nimi współpracować. Podkreślił, że również ten czynnik wpłynął na decyzję o obniżeniu kosztów usług.

"Obniżka cen ma za zadanie zwiększyć dostępność cenową Ubera dla Polaków, aby kierowcy dostawali więcej zleceń nawet w okresach, kiedy popyt na usługę jest niższy. Niższa cena sprawia, że kierowca wykonuje więcej kursów na godzinę i w efekcie więcej zarabia" - powiedział powołując się na badania przeprowadzone w lutym br. na zlecenie firmy.

"W ciągu pięciu lat działania na ponad sześćdziesięciu rynkach widzieliśmy pozytywny wpływ obniżek cen na zarobki kierowców. Przykładem może być Nowy Jork - w ciągu czterech lat ceny przejazdów spadły tam o 30 proc., co przełożyło się na 50 proc. wzrost dochodów partnerów Ubera" - tłumaczył Winiarczyk

Podkreślił jednocześnie, że w firma ma ambicje, aby stać się w przyszłości alternatywą dla transportu miejskiego.

"Długofalowym celem Ubera jest zwiększenie dostępności usługi dla użytkownika i bycie najtańszą alternatywą transportu miejskiego. To zmiana, do której dochodziliśmy przez pięć lat. Zaczynaliśmy jako usługa elitarna w San Francisco - czarne limuzyny, kierowca pod krawatem, eleganckie logo aplikacji. Dziś Uber jest dostępny w prawie 400 miastach na świecie, a celem firmy jest osiągnięcie maksymalnej przystępności aplikacji dla użytkownika: pod względem cenowym i geograficznym. Chcemy, żeby ludzie nie korzystali z aplikacji tylko od czasu do czasu, ale traktowali Ubera jako regularną alternatywę dla innych rozwiązań komunikacyjnych, jak metro, autobus czy pociąg podmiejski" - tłumaczył Winnicki.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


97 121 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 229 330 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 708 750 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP