PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UKE chce rozszerzyć odpowiedzialność Poczty Polskiej

Autor: Rzeczpospolita
06-08-2010 06:10

Poczta nie uwzględnia ponad 77 proc. reklamacji klientów. Jak czytamy w "Rzeczpospolitej" UKE chce rozszerzenia odpowiedzialności poczty. Nadzorca rynku chce, by operator płacił m.in. za opóźnienia w dostarczaniu przesyłek

Dziennik porównuje działania Poczty Polskiej, z prywatnymi pocztami, które ponad 70 proc. skarg rozpatrują po myśli klienta. Państwowy operator zasłania się przepisami ustawy - Prawo pocztowe, które są odzwierciedleniem minimalnych wymogów, jakie na operatorów narzucają przepisy Światowego Związku Pocztowego.
"Rz" przytacza przykład braku odpowiedzialności Poczty Polskiej za opóźnione doręczenie przesyłki, a to najczęstszy powód niezadowolenia klientów. Według przepisów operator ma obowiązek przyjecia reklamacji tylko w wypadku niedoręczenia na czas przesyłek z gwarantowanym terminem dostarczenia, a nie wszystkich listów. Reklamacje poczty nie obejmują też przesyłek zwykłych.

Dlatego UKE chce rozszerzenia odpowiedzialności poczty. Na wniosek UKE w założeniach do nowego prawa pocztowego zapisano m.in., że przy opóźnieniu w doręczeniu przesyłek priorytetowych poczta będzie musiała zwrócić różnicę między ceną takiej usługi a przesyłki zwykłej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP