Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ULC nie zatwierdził opłat terminalowych proponowanych przez PAŻP

Autor: PAP
16-12-2009 20:12

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie zaakceptował propozycji Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, by od przyszłego roku linie lotnicze płaciły we wszystkich portach jedną stawkę opłaty terminalowej w wysokości około 980 zł - poinformowała w środę PAP rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska.

Opłata taka jest pobierana przez PAŻP od przewoźników za pomoc w lądowaniu lub starcie samolotu. Jeśli ULC zaakceptowałby propozycje Agencji, przestałyby obowiązywać dotychczasowe dwie stawki. Na warszawskim lotnisku Okęciu opłata wynosi teraz 610,23 zł za start lub lądowanie; na pozostałych 10 lotniskach, na których Agencja zapewnia służby kontroli ruchu lotniczego (m.in. Gdańsk, Kraków, Wrocław, Katowice, Łódź) jest to 888,71 zł.
"Zgodnie z przedłożonym przez PAŻP wnioskiem stawka jednostkowa opłaty terminalowej pobieranej na polskich lotniskach w roku 2010 miałaby wynieść 976,86 zł. Po wnikliwej analizie prezes Urzędu uznał, że opłaty te nie spełniają obowiązujących wymogów prawa" - poinformowała Krasnodębska.

Wyjaśniła, że ULC zgodził się na wprowadzenie jednej stawki we wszystkich portach, jednak - zdaniem ULC - proponowana kwota jest za wysoka.

Dodała, że PAŻP może odwołać się od decyzji Urzędu i przedstawić nową propozycję. Jeśli nie uzyska ona akceptacji ULC, prezes Urzędu na podstawie odpowiednich przepisów sam ustali wysokość stawki. Ma na to czas do końca roku.

W środę rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Grzegorz Hlebowicz nie chciał komentować decyzji ULC.

Agencja tłumaczyła proponowaną podwyżkę stosunkowo małą liczbą operacji lotniczych realizowanych w ciągu doby w portach regionalnych. "Relatywnie mała liczba lotów jest obciążona kosztami utrzymania zarówno infrastruktury, jak i pozostających w 24-godzinnej gotowości pracowników PAŻP" - argumentowali przedstawiciele Agencji, przedstawiając swoją propozycję ULC.

Zwracali wówczas uwagę, że zgodnie z unijnym prawem opłaty muszą odpowiadać faktycznym kosztom poniesionym w trakcie usługi doprowadzenia samolotu do lądowania lub startu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 543 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP