XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Umowa na budowę trasy tramwajowej w Warszawie - podpisana

Umowa na budowę trasy tramwajowej w Warszawie - podpisana
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Tramwaje Warszawskie podpisały we wtorek umowę z konsorcjum firm ZUE i Strabag na budowę trasy tramwajowej z Tarchomina na Nowodwory. Na wybudowanie ok. 1,5 km linii wykonawca będzie miał osiem miesięcy. Wartość kontraktu to 31,6 mln zł.

Firmy będą miały za zadanie budowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Światowida od pętli Tarchomin Kościelny do ul. Strumykowej. Wykonane zostaną cztery perony przystankowe na skrzyżowaniach ulicy Światowida z ul. Ordonówny i Stefanika.

Zostanie wybudowane torowisko o konstrukcji bezpodsypkowej z nawierzchnią trawiastą, a na skrzyżowaniach i przy przystankach z asfaltową. Na Białołęce będzie najdłuższe zielone torowisko w Warszawie - ok. 2,5 km. Ul. Światowida zostanie przebudowana na skrzyżowaniach, zmieni się także sieć chodników i dróg rowerowych.

Ponadto wykonawca wykona sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach, przebuduje sieci infrastruktury podziemnej, przeprowadzi prace związane z odwodnieniem jezdni i torowiska i zajmie się zagospodarowaniem terenu i zieleni. Wybuduje również stację prostownikowo-trakcyjną "Nowodwory", która pozwoli na zasilenie tej trasy tramwajowej.

Tramwaje mają zawracać na wysokości pętli autobusowej, która znajduje się między ul. Strumykową i Ordonówny - wyjaśnił Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich.

Około dwóch, trzech tygodni zajmie uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu i przygotowanie do rozpoczęcia zasadniczych robót, najpóźniej za miesiąc powinny rozpocząć się prace nad budową trasy - powiedział prezes ZUE Wiesław Nowak.

Prace spowodują ok. dwutygodniowe wyłączenie w ruchu w okresie wakacji na pętli Tarchomin.

W przetargu na budowę trasy na Nowodwory złożonych zostało siedem ofert, opiewały one na od ponad 29,5 mln zł do prawie 37,6 mln zł.

Zamówienie na budowę trasy na Nowodwory jest częścią projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Według planów do 2018 r., trasa tramwajowa dalej zostanie rozbudowana do pętli Winnica. Grzywacz powiedział, że rozważany jest podział tej inwestycji na dwa etapy, pierwszy do ul. Leśnej Polanki i drugi z przesuniętą pętlą w kierunku ul. Modlińskiej. Tam ma powstać węzeł przesiadkowy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Umowa na budowę trasy tramwajowej w Warszawie - podpisana

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!