UOKiK sprawdza opóźnienia Poczty Polskiej

UOKiK sprawdza opóźnienia Poczty Polskiej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw Poczcie Polskiej za opóźnienia w dostarczaniu przesyłek - poinformowała rzecznik prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch.

UOKiK podejrzewa, że Przedsiębiorstwo Państwowe Poczta Polska dopuszcza się praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Chodzi o nieterminowe dostarczanie przesyłek w obrocie krajowym.

"Powodem wszczęcia postępowania były liczne skargi pochodzące od klientów Poczty Polskiej" - powiedziała PAP Małgorzata Cieloch. Dodała, że jeżeli zarzuty wobec firmy się potwierdzą, UOKiK będzie mógł nałożyć na Pocztę karę w wysokości 10 proc. jej ubiegłorocznych obrotów.

Miesiąc temu zastrzeżenia wobec Poczty sformułował Urząd Komunikacji Elektronicznej. Od kwietnia do maja 2008 roku prowadził on kontrolę bezpieczeństwa obrotu paczkami.

Według UKE proces rekrutacji pracowników Poczty nie zapewnia zatrudnienia wyłącznie osób przygotowanych i z odpowiedzialnym podejściem do pracy.

Kontrola wykazała również, że organizacja pracy przy rozładunku przesyłek sprzyja popełnianiu błędów (np. w liczeniu przyjmowanych przesyłek).

System monitoringu w wielu węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych (WER) nie pokrywa swoim zasięgiem całej powierzchni obiektów, a ponadto nie jest w pełni wykorzystywany - napisał UKE w komunikacie.

W większości WER-ów powierzchnia magazynowo-ekspedycyjna jest niewystarczająca, zastrzeżenia budzi też stan oświetlenia obiektów pocztowych.

UKE zalecił między innymi opracowanie systemu doboru pracowników pod kątem specyfiki pracy z powierzonym mieniem. Zdaniem urzędu należy też jak najszybciej wprowadzić jednolity system informatyczny wykorzystywany do śledzenia przesyłek, wyrywkową kontrolę ilości wywożonych ładunków przy bramach wyjazdowych, kontrole szafek odzieżowych i śniadaniowych pracowników oraz doraźne kontrole osobiste pracowników opuszczających teren sortowni.

Wtorkowa "Gazeta Wyborcza" poinformowała, że z paczek przesyłanych za pośrednictwem Poczty "jak kamfora" znikają rzeczy, a z listów towary. Giną też całe przesyłki. W 2007 roku Poczta zgubiła 200 tys. przesyłek, ale zdaniem "GW" skala zaginięć może być kilkukrotnie albo nawet kilkunastokrotnie wyższa. Wielu zaginięć klienci bowiem nie zgłaszają.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UOKiK sprawdza opóźnienia Poczty Polskiej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!