Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK sprawdza opóźnienia Poczty Polskiej

Autor: PAP
05-08-2008 19:48

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw Poczcie Polskiej za opóźnienia w dostarczaniu przesyłek - poinformowała rzecznik prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch.

UOKiK podejrzewa, że Przedsiębiorstwo Państwowe Poczta Polska dopuszcza się praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Chodzi o nieterminowe dostarczanie przesyłek w obrocie krajowym.
"Powodem wszczęcia postępowania były liczne skargi pochodzące od klientów Poczty Polskiej" - powiedziała PAP Małgorzata Cieloch. Dodała, że jeżeli zarzuty wobec firmy się potwierdzą, UOKiK będzie mógł nałożyć na Pocztę karę w wysokości 10 proc. jej ubiegłorocznych obrotów.

Miesiąc temu zastrzeżenia wobec Poczty sformułował Urząd Komunikacji Elektronicznej. Od kwietnia do maja 2008 roku prowadził on kontrolę bezpieczeństwa obrotu paczkami.

Według UKE proces rekrutacji pracowników Poczty nie zapewnia zatrudnienia wyłącznie osób przygotowanych i z odpowiedzialnym podejściem do pracy.

Kontrola wykazała również, że organizacja pracy przy rozładunku przesyłek sprzyja popełnianiu błędów (np. w liczeniu przyjmowanych przesyłek).

System monitoringu w wielu węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych (WER) nie pokrywa swoim zasięgiem całej powierzchni obiektów, a ponadto nie jest w pełni wykorzystywany - napisał UKE w komunikacie.

W większości WER-ów powierzchnia magazynowo-ekspedycyjna jest niewystarczająca, zastrzeżenia budzi też stan oświetlenia obiektów pocztowych.

UKE zalecił między innymi opracowanie systemu doboru pracowników pod kątem specyfiki pracy z powierzonym mieniem. Zdaniem urzędu należy też jak najszybciej wprowadzić jednolity system informatyczny wykorzystywany do śledzenia przesyłek, wyrywkową kontrolę ilości wywożonych ładunków przy bramach wyjazdowych, kontrole szafek odzieżowych i śniadaniowych pracowników oraz doraźne kontrole osobiste pracowników opuszczających teren sortowni.

Wtorkowa "Gazeta Wyborcza" poinformowała, że z paczek przesyłanych za pośrednictwem Poczty "jak kamfora" znikają rzeczy, a z listów towary. Giną też całe przesyłki. W 2007 roku Poczta zgubiła 200 tys. przesyłek, ale zdaniem "GW" skala zaginięć może być kilkukrotnie albo nawet kilkunastokrotnie wyższa. Wielu zaginięć klienci bowiem nie zgłaszają.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 104 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP