Uruchomiono Terminal Cargo na lotnisku im. Reymonta w Łodzi

Uruchomiono Terminal Cargo na lotnisku im. Reymonta w Łodzi
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Łódzki Port Lotniczy im. Władysława Reymonta rozpoczął w środę obsługę przewozów cargo. Inwestycje związane z uruchomieniem Terminala Cargo kosztowały ponad 1,2 mln zł netto.

480 tys. zł netto pochłonęła adaptacja na potrzeby terminala byłego hangaru lotniczego. 416 tys. zł netto zapłacono za budowę 150 m drogi dojazdowej do terminala, wraz z kanalizacją, a 311 tys. zł netto kosztował zakupiony przez straż graniczną Rapiscan - stacjonarne urządzenie do prześwietlania przesyłek cargo.

Terminal obsługuje firma Air Cargo Service. Jej dyrektor Dariusz Gołębiewski powiedział, że uruchomienie przewozów cargo na łódzkim lotnisku to "zdobycie przyczółku", który firma ma zamiar poszerzać.

"Są plany dalszego rozwoju, które mają doprowadzić do uruchomienia stałych połączeń +cargowych+ z Łodzi. Jesteśmy firmą komercyjną, więc dla nas najważniejszy jest pieniądz. Nie inwestowalibyśmy tutaj, gdybyśmy nie widzieli możliwości zarabiania" - wyjaśnił Gołębiewski.

Podkreślił, że Łódź ze względu na lokalizację jest znakomitym miejscem do rozwoju przewozów cargo. Dodał, że na całym świecie są one "lokomotywą przewożącą pieniądze".

"Inwestycje w infrastrukturę pasażerską zwracają się po wielu latach. W przypadku cargo jest to znacznie szybszy pieniądz" - wyjaśnił Gołębiewski.

Jako pierwsza z usług łódzkiego terminala cargo skorzystała pabianicka firma Sharda Group, która nadała do Indii dziewięć paczek z różnego rodzaju tkaninami. Amit Lath z Sharda Group podkreślił, że otwarcie terminala pomoże firmom z regionu łódzkiego.

"Dla nas koszt nadania przesyłki w Łodzi jest o ok. 30 procent niższy niż w Warszawie czy Katowicach, skąd do tej pory wysyłaliśmy nasze towary. Teraz możemy to zrobić nie tylko taniej, ale też znacznie szybciej" - wyjaśnił Lath.

Terminal cargo na łódzkim lotnisku ma 750 m kw. powierzchni. Szacunkowa maksymalna przepustowość terminala wynosi 10 tys. ton rocznie. Oprócz zwykłych ładunków mogą być w nim obsługiwane także przesyłki specjalne, np. materiały niebezpieczne, leki ratujące życie, krew, organy do transplantacji oraz próbki diagnostyczne.

Łódzkie lotnisko może w tej chwili obsługiwać frachtowce cargo krótkiego i średniego zasięgu (np. Boeing 757F oraz Airbus 300F). W 2010 r. po zakończeniu inwestycji w "twardą infrastrukturę" lotnisko będzie mogło również przyjąć większe maszyny o zasięgu ponad 12 tys. km, takie jak Boeing B747F, czy McDonnell Douglas MD11F.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!