PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UTK wprowadził szybszą ścieżkę przyjmowania wniosków maszynistów

Autor: wnp.pl (PS)
11-01-2017 13:48
UTK wprowadził szybszą ścieżkę przyjmowania wniosków maszynistów
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

W celu ułatwienia i maksymalnego przyspieszenia procesu wydawania licencji dla maszynistów, Urząd Transportu Kolejowego opracował system obsługi licencji maszynisty (SOLM).

Aplikacja ta sprawdzi poprawność danych we wnioskach, pozwoli też na ich składanie wniosków przy użyciu profilu zaufanego ePUAP.
UTK przypomina, że zgodnie z przepisami do 29 października 2018 r. blisko 18 tysięcy maszynistów musi wymienić wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdów kolejowych, czyli praw kierowania pojazdem kolejowym na licencję maszynisty i świadectwo maszynisty.

Dotychczas nowe dokumenty otrzymało 7836 maszynistów. Przez najbliższe półtora roku urząd powinien więc wydać prawie 10 tysięcy licencji.

- W tym roku spodziewamy się dużego napływu wniosków, dlatego wprowadziliśmy własny system ułatwiający ich składanie i upraszczający cały proces – mówi Ignacy Góra, prezes UTK. - Chcemy, by maszyniści mogli w jak najprostszy sposób złożyć wniosek.

SOLM automatyzuje całą procedurę wydawania licencji. Umożliwia wypełnienie wniosku i przesłanie go do UTK za pomocą elektronicznej platformy usług publicznych e-PUAP. Jeśli ktoś nie ma założonego profilu zaufanego, może go potwierdzić również w każdym oddziale terenowym UTK.

UTK proponuje też rozwiązanie dla wnioskodawców niekorzystających z e-PUAP.

SOLM umożliwia złożenie wniosku w kreatorze na stronie internetowej. Po zweryfikowaniu danych wniosek zostanie zapisany w systemie, otrzyma indywidualny kod kreskowy, a wnioskodawca zostanie poproszony o wydrukowanie i podpisanie wniosku. Wtedy komplet dokumentów należy przesłać do UTK.

Według założeń, zastosowanie rozwiązań informatycznych, takich jak kreator i sprawdzanie poprawności danych, znacząco przyspieszy proces wydawania licencji, ponieważ zmniejszy liczbę błędnie składanych wniosków.

Ponadto rozwiązania te pozwalają wnioskodawcom na monitorowanie statusu wniosku przez internet. Nowy system ułatwi komunikację pracowników urzędu z wnioskodawcami i instytucjami działającymi w imieniu wnioskodawcy.

Opracowanie i wdrożenie SOLM kosztowało 245 tys. zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 307 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP