XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Vancouver - sukces transportu publicznego

 Vancouver - sukces transportu publicznego
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Automatycznie sterowane pociągi, klasyczne autobusy i promy spełniły w Vancouver doskonale swą rolę jako główne środki transportu publicznego podczas zimowych igrzysk w Vancouver, skracając czas podróży między olimpijskimi miejscowościami.

Translink - firma transportu lokalnego, poinformowała, że dotąd z jej usług korzystało w czasie igrzysk przeciętnie 1,6 miliona osób dziennie, więcej niż w dni normalne, kiedy jest tych pasażerów 750 000. To więcej też niż przewidywano przed igrzyskami, licząc, że koleje te przewiozą dziennie do 1,1 miliona ludzi.

Na trasach, nie przekraczających godziny podróży, pasażerowie nie mają do dyspozycji miejsc siedzących. Mimo to wagony kolei, promy i autobusy są popularnym środkiem transportu.

"Sprzęt spisuje się wyjątkowo dobrze. Jesteśmy bardzo zadowoleni" - powiedział dziennikarzom szef Translinku Ken Hardie.

"Wiele osób pozostawiło swoje samochody w domu, a pojemność naszych pojazdów jest wystarczająca. Najbardziej jednak jesteśmy zadowoleni ze stosunku ludzi do transportu publicznego. Mieszkańcy Vancouver zazwyczaj nie chcą czekać w kolejkach. Tym razem jest inaczej. Odkryli, że kolejki są nieodłączną częścią igrzysk, ale też szansą na spotkanie w kolejce kogoś ciekawego, na przykład w śmiesznym kapeluszu" - dodał Hardie.

Translink dostarcza także usług w transporcie autobusowym w Vancouver i w dzielnicach podmiejskich. Zapewnia komunikację promową do śródmieścia Vancouver i bezzałogowy system transportu miejskiego - Skytrain, którego linie prowadza nad ziemia na przedmieściach, a pod ziemia bliżej centrum miasta igrzysk.

Najnowsza linia - Canada Line, łączy śródmieście z portem lotniczym i podmiejską dzielnicą Richmond. Jest też najlepszym sposobem podróży między dwoma obiektami olimpijskimi - Richmond Olympic Oval (tor do jazdy szybkiej na lodzie i curlingu), a Vancouver Olympic Centre. "Spodziewaliśmy się, że korzystać z niej będzie 150 000 do 160 00 osób dziennie. A możemy przewozić ponad 220 000" - powiedział Hardie. Błyszcząca nowością Canada Line pozostanie głównym, materialnym dziedzictwem igrzysk w Vancouver. Planowano ją na długo przed igrzyskami, ale przyznanie "białej olimpiady" pomogło w uzyskaniu na jej budowę funduszy federalnych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Vancouver - sukces transportu publicznego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!