W 2010 r. pociągi spóźniły się w sumie prawie o 140 tys. 100 godzin

W 2010 r. pociągi spóźniły się w sumie prawie o 140 tys. 100 godzin
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W 2010 r. co czwarty pociąg nie przyjechał na czas, w sumie w zeszłym roku pociągi były opóźnione o prawie 140 tys. 100 godzin - wyliczył Urząd Transportu Kolejowego.

Jak wynika z danych za ubiegły rok, opublikowanych przez UTK, w 2010 r. przewoźnicy uruchomili 1,468 mln pociągów, z czego 1,308 mln kursowało na trasach regionalnych, a 112,6 tys. na międzywojewódzkich i 47,5 tys. na międzynarodowych.

Opóźnionych było 370 tys. 894 pociągów, czyli ok. 25 proc. wszystkich. Nie więcej niż o godzinę spóźniło się - 355 tys. 391, a 11 474 między jedną a dwoma godzinami, natomiast 4029 przyjechało do celu dwie godziny po czasie. "Łączny czas opóźnień pociągów wyniósł 140,1 tysiąca godzin, co w przeliczeniu na jeden pociąg stanowiło 22,6 minuty" - wyliczył UTK.

Jak wynika z danych UTK, polskie pociągi są nie tylko niepunktualne, ale także przestarzałe. Średni wiek lokomotyw należących do największych polskich przewoźników pasażerskich, czyli Przewozów Regionalnych i PKP Intercity przekroczył 26 lat. Wagony są jeszcze starsze - ich średni wiek to 29,8 lat.

W 2010 r. z usług kolei skorzystało w Polsce 261,7 mln pasażerów, czyli o 22,3 mln (7,9 proc.) mniej niż w roku poprzednim. Pasażerowie najczęściej wybierali pociągi regionalne - 205,9 mln osób, co stanowi 78,8 proc. ogółu. Z połączeń międzynarodowych skorzystało ledwie 2,25 mln ludzi, czyli niespełna 1 proc. wszystkich pasażerów.

Pod względem liczby przewiezionych osób największy udział w rynku miały spółki samorządowe - 70,5 proc., z czego Przewozy Regionalne: 43,5 proc., a Koleje Mazowieckie 20,4 proc. Trzecią lokatę zajęło PKP Intercity z 14,3 proc. udziałem w rynku.

Inaczej wyglądają statystyki pracy przewozowej. Wyraża się ją w "pasażerokilometrach" - jeden pasażerokilometr to przewóz jednego pasażera na odległość jednego kilometra. Tu liderem jest PKP Intercity z udziałem 43,7 proc. w rynku. Przewozy Regionalne mają 38,3 proc., a Koleje Mazowieckie - 10,5 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W 2010 r. pociągi spóźniły się w sumie prawie o 140 tys. 100 godzin

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!