XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

W czerwcu pociągi pojadą obwodnicą Czerwieńska

Na początku czerwca br. pierwsze pociągi przejadą nową obwodnicą Czerwieńska. Zakończyły się także prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek - Czerwieńsk. Realizacja całego projektu skróci czas podróży między Zieloną Górą a Poznaniem o pół godziny.

Obecnie czas przejazdu tą trasą jest wydłużony z powodu konieczności zmiany kierunku jazdy pociągu w Czerwieńsku. Ponadto stan techniczny torów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem pozwalał na rozwinięcie prędkości maksymalnie do 80 km/godz. Po modernizacji możliwa jest jazda z prędkością do 100 km/godz.

W ramach prac wyremontowano tory kolejowe na kilku odcinkach pomiędzy Zbąszynkiem a Czerwieńskiem oraz wybudowano urządzenia samoczynnej sygnalizacji na wybranych przejazdach kolejowych.

Najważniejszym elementem inwestycji jest budowa łącznicy kolejowej Pomorsko-Przylep o długości ponad 2 km. W ramach tych prac powstaje nowy tor, dwa nowe mosty kolejowe oraz trzy nowe przejazdy drogowe. Budowa kolejowej obwodnicy Czerwieńska weszła w końcową fazę. Według planu, pierwsze pociągi z nowych torów skorzystają w czerwcu br.

Rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Maciej Dutkiewicz poinformował, że inwestycja jest prowadzona z dbałością o środowisko naturalne. Trasa nowej linii, przebiegającej m.in. po dwóch mostach, uwzględnia potrzebę ochrony siedliska roślin i źródlisk znajdujących się na terenie obszarów Doliny Środkowej Odry i Doliny Leniwej Obry. W miejscowościach Babimost, Łęgowo Sulechowskie i Sulechów ustawiono ekrany akustyczne.

Zdaniem marszałek woj. lubuskiego Elżbiety Polak poprawa infrastruktury kolejowej wpływa na konkurencyjność regionu oraz jego rozwój gospodarczy. Z tego powodu władze regionu nadały projektom kolejowym rangę kluczowych w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego oraz przygotowywanej Strategii Rozwoju Polski Zachodniej.

Według Polak, Lubuskie jest liderem inwestycji w infrastrukturę techniczną. "W związku z tym mocno inwestujemy w rozwój kolei. PLK to znakomity partner. To nie są łatwe pieniądze unijne () bez rozwoju infrastruktury transportowej nie ma rozwoju gospodarczego, dlatego również w nowej perspektywie będzie to dla nas priorytet" - podkreśliła marszałek.

Koszt pierwszego etapu modernizacji linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko-Przylep (obwodnica Czerwieńska) wynosi ok. 73,3 mln zł brutto. Z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13 PKP PLK na jej realizację otrzymały 35,7 mln zł dofinansowania.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W czerwcu pociągi pojadą obwodnicą Czerwieńska

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!