W półtorej godziny z Łodzi do Warszawy

W półtorej godziny z Łodzi do Warszawy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kończy się remont torów na odcinku od dworca Łódź Widzew do Skierniewic. Od przyszłego poniedziałku najszybszy pociąg do stolicy dojedzie w 88 minut. Na wyremontowanym odcinku będzie można osiągnąć prędkość do 140 km/h.

Remont linii kolejowej do Warszawy od dwóch lat skutecznie uprzykrza życie podróżnym - pisze "Gazeta Wyborcza". Z powodu utrudnień pociągi z Łodzi do Warszawy jechały nawet dwie i pół godziny. Maszyniści na niektórych fragmentach musieli zwalniać do 30 km/h. Przebudowa torów była jednak konieczna. Teraz podróż ma być szybsza i przyjemniejsza. Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej, wybudowano nowoczesne, skomputeryzowane lokalne centrum sterowania ruchem, przebudowano cztery mosty, sześć wiaduktów, dwa tunele, kładki dla pieszych oraz 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów.

Od 16 czerwca pociągi będą jeździły według nowego rozkładu jazdy. Trasę od Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej najszybszy Łodzianin pokona w 99 minut. Po drodze zatrzyma się na dworcach Łódź Widzew i Warszawa Zachodnia (odjazd o godz. 6.30, przyjazd godz. 7.58). - Między Łodzią a Skierniewicami uzyska prędkość maksymalną 140 km/h. Będzie to skład klasyczny. Czas jazdy bez postojów wyniesie 86 minut - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Inne pociągi, np. Telimena (odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz. 6,58, postoje: Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia) lub Kurpiński, odjazd z Łodzi Fabryczne o godz. 7.58 (prędkość maksymalna 130 km/h), przejadą tę trasę w 92 minuty.

Dzięki przebudowie torów pociągi pojadą dwukrotnie szybciej. Przed rozpoczęciem modernizacji czas przejazdu między Łodzią Widzewem i Skierniewicami wynosił 7 minut, teraz mają być to 32 minuty. Pasażerom, którzy już kilkakrotnie zawiedli się na PKP trudno w to uwierzyć. - Poczekajmy na pierwsze kursy. Już nieraz zmieniano rozkład chwaląc się, że będzie szybciej. W rzeczywistości pociąg jechał tak samo, tylko, że miał większe opóźnienie - mówi Kamil Gawron, który dojeżdża pociągiem do pracy.

PKP przygotowuje się do kolejnych remontów. - W ubiegłym miesiącu ogłosiliśmy przetarg na studium wykonalności dla odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Opracowane będą rozwiązania wariantowe modernizacji tego odcinka, z uwzględnieniem części trasy tunelu, schodzącego do przyszłej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Studium wykonalności przygotuje także założenia doprowadzenia w przyszłości do Łodzi Fabrycznej pociągów dużych prędkości (linia "Y" Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa) - informuje Łańcucki.

Trwają także przygotowania do modernizacji odcinka Skierniewice - Warszawa. Roboty mają rozpocząć się we wrześniu 2009 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W półtorej godziny z Łodzi do Warszawy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!