Europejska grupa transportu Arriva poinformowała, że rozpoczęła w Szwecji pierwszy etap publicznego przetargu dotyczącego realizacji największego zintegrowanego projektu multimodalnego transportu w tym kraju.
Umowa E20 zakłada podwojenie zaangażowania Arriva w Szwecji, czyli przewozy dodatkowo 94 mln pasażerów w roku, poprzez połączenie usług autobusowych i kolejowych w sieci zintegrowanego multimodalnie transportu publicznego.
Wraz z podpisaniem w ubiegłym tygodniu umowy pomiędzy SL i Arriva, ogłoszono także konkurs, jak przyciągnąć do komunikacji zbiorowej pasażerów. Osoba, która przedstawi najlepszy pomysł, zostanie nagrodzona biletem wolnego przejazdu w Sztokholmie transportem publicznym przez okres siedmiu lat.
Pierwsza faza umowy zakłada zatrudnienie 1100 pracowników, użytkowanie dodatkowo 255 autobusów i 82 lekkich wagonów kolejowych (chodzi o małe jednostki, znane w Polsce jako szynobusy) i przywiezienie 61 mln pasażerów rocznie. Oprócz istniejących połączeń autobusowych i kolejowych, Arriva uruchomi linię szybkiego tramwaju - Nockebybanan, łączącej Sztokholm z jej zachodnim przedmieściem, system „lekkiej” kolei Lidingöbanan do wyspy Lidingö (linię kolejową zamknięto na tym odcinku w 1971 r.) i wprowadzi do użytkowania ponad 250 autobusów w Bromma, Sollentuna, Solna i Sundbyberg.
Drugi etap umowy rozpocznie się w styczniu 2013 r. i zakłada zatrudnienie 2020 pracowników na umowy stałe, uruchomienie 484 autobusów i 183 pociągów, a w efekcie - przewóz dodatkowych 33 mln pasażerów rocznie.
Arriva zobowiązała się też do inwestowania w nowe, wysokiej jakości autobusów, w połączeniu z realizacją programu gruntownego remont użytkowanych pojazdów, w celu poprawy komfortu jazdy. Wszystkie autobusy, jakie zostaną wprowadzone zgodnie z umową E20, będą wykorzystywać paliw ze źródeł odnawialnych.
Arriva jest częścią grupy Deutsche Bahn, działającą w 12 krajach Europy, także w Polsce.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W Sztokholmie ruszyła realizacja E20