XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Wagony Bombardiera dla rotterdamskiego metra

Wagony Bombardiera dla rotterdamskiego metra
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Bombardier Transportation ogłosił, że firma RET, będąca holenderskim państwowym operatorem transportowym regionu rotterdamskiego, przyznała jej kontrakt na zaprojektowanie oraz produkcję 43 pojazdów typu BOMBARDIER FLEXITY Swift.

Wartość umowy szacuje się na około 140 mln EUR (205 mln USD) - informuje "Rynek Kolejowy".

Kontrakt przewiduje także możliwość zamówienia dodatkowych 21 pojazdów. Skorzystanie z tej opcji zależeć będzie jednak od wielkości ruchu pasażerskiego oraz od rozbudowy sieci RET o linię Hoekse. Początek realizacji dostawy 43 pojazdów zaplanowano na czerwiec 2009 r., zaś koniec na luty 2011 r.

Z szybkich i komfortowych pojazdów będą mogli korzystać pasażerowie regionu rotterdamskiego podróżujący na liniach Erasmus i Caland. Umowa przewiduje zakup takich samych pojazdów, jak 21 jednostek FLEXITY, które zamówiono w 2005 r. na potrzeby rotterdamskiej części sieci RandstadRail obsługiwanej przez RET.

W latach 1998-2002 firma Bombardier dostarczyła łącznie 81 składów metra oraz szybkich tramwajów (tzw. sneltrams). Obecnie produkowane modele bazują na sprawdzonych w przeszłości rozwiązaniach technicznych. Przez wiele lat spółka Bombardier walnie przyczyniała się do zwiększenia popularności usług transportu publicznego oraz ułatwiała podróż osobom poruszającym się po Rotterdamie i w jego okolicach.

42-metrowy trzywagonowy skład może pomieścić 270 osób (104 miejsca siedzące i 166 miejsc stojących). W godzinach szczytu tak skonfigurowane pociągi można ze sobą łączyć po trzy jednostki, zwiększając tym samym przepustowość ruchu pasażerskiego. W każdym pojeździe zaprojektowano dwie strefy dla inwalidów i wózków dziecięcych, a siedem par drzwi umieszczonych po każdej stronie wagonu umożliwia pasażerom swobodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Pojazd wyposażono również w nowoczesne ciche systemy wentylacji i klimatyzacji, wygodne siedzenia oraz nowoczesny system informacji. Wygląd pociągów jest niezwykle nowoczesny. Sercem pojazdów jest jednostka napędowa typu BOMBARDIER MITRAC.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wagony Bombardiera dla rotterdamskiego metra

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!