Bombardier Transportation ogłosił, że firma RET, będąca holenderskim państwowym operatorem transportowym regionu rotterdamskiego, przyznała jej kontrakt na zaprojektowanie oraz produkcję 43 pojazdów typu BOMBARDIER FLEXITY Swift.
Kontrakt przewiduje także możliwość zamówienia dodatkowych 21 pojazdów. Skorzystanie z tej opcji zależeć będzie jednak od wielkości ruchu pasażerskiego oraz od rozbudowy sieci RET o linię Hoekse. Początek realizacji dostawy 43 pojazdów zaplanowano na czerwiec 2009 r., zaś koniec na luty 2011 r.
Z szybkich i komfortowych pojazdów będą mogli korzystać pasażerowie regionu rotterdamskiego podróżujący na liniach Erasmus i Caland. Umowa przewiduje zakup takich samych pojazdów, jak 21 jednostek FLEXITY, które zamówiono w 2005 r. na potrzeby rotterdamskiej części sieci RandstadRail obsługiwanej przez RET.
W latach 1998-2002 firma Bombardier dostarczyła łącznie 81 składów metra oraz szybkich tramwajów (tzw. sneltrams). Obecnie produkowane modele bazują na sprawdzonych w przeszłości rozwiązaniach technicznych. Przez wiele lat spółka Bombardier walnie przyczyniała się do zwiększenia popularności usług transportu publicznego oraz ułatwiała podróż osobom poruszającym się po Rotterdamie i w jego okolicach.
42-metrowy trzywagonowy skład może pomieścić 270 osób (104 miejsca siedzące i 166 miejsc stojących). W godzinach szczytu tak skonfigurowane pociągi można ze sobą łączyć po trzy jednostki, zwiększając tym samym przepustowość ruchu pasażerskiego. W każdym pojeździe zaprojektowano dwie strefy dla inwalidów i wózków dziecięcych, a siedem par drzwi umieszczonych po każdej stronie wagonu umożliwia pasażerom swobodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Pojazd wyposażono również w nowoczesne ciche systemy wentylacji i klimatyzacji, wygodne siedzenia oraz nowoczesny system informacji. Wygląd pociągów jest niezwykle nowoczesny. Sercem pojazdów jest jednostka napędowa typu BOMBARDIER MITRAC.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wagony Bombardiera dla rotterdamskiego metra