Warszawa. Do 2022 r. ma powstać trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę

Warszawa. Do 2022 r. ma powstać trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Do 2022 r. ma powstać 6-kilometrowa trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę; mieszkańcy w ok. 12 minut będą mogli dojechać do przyszłej stacji metra przy ratuszu na Targówku. Tramwaje Warszawskie rozpoczęły prace koncepcyjne, szacunkowy koszt budowy trasy to ok. 150 mln zł netto.

"Mogę ogłosić, że tak jak zapowiedzieliśmy w ubiegłym roku, bardzo intensywnie rozpoczęliśmy prace nad tym, żeby móc zmaterializować tramwaj na Zieloną Białołękę. (...) Ruszyliśmy bardzo intensywnie i zadanie inwestycyjne jest absolutnie w trakcie" - ogłosiła w piątek wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.

Linia tramwajowa ma połączyć Zieloną Białołękę przede wszystkim z przyszłą stacją II linii metra na Targówku.

"Założeniem tej trasy tramwajowej jest przede wszystkim dojazd do II linii metra, do przystanku przy ratuszu dzielnicy Targówek. Natomiast będzie oczywiście możliwość wyjazdu tym tramwajem dalej, tory będą wybudowane, będzie to normalna dwutorowa linia i będzie połączona z istniejącą trasą tramwajową w rejonie skrzyżowania Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty" - wyjaśnił Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.

Trasa na Zieloną Białołękę - jak mówił - będzie miała długość około 6 kilometrów, a przejazd od ul. Berensona na Zielonej Białołęce do stacji metra przy urzędzie dzielnicy Targówek ma zająć ok. 12 minut.

Linia tramwajowa rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej z Matki Teresy z Kalkuty. Dalej poprowadzi ul. Matki Teresy z Kalkuty, wzdłuż św. Wincentego i Głębockiej, a następnie korytarzem zarezerwowanym na Trasę Olszynki Grochowskiej. W ramach nowej trasy planowanych jest dziewięć par przystanków, w tym pięć na Zielonej Białołęce. Na końcu trasy będzie pętla.

"Bezkolizyjny będzie przejazd nad trasą S8 i ul. Głębocką, a na pozostałych skrzyżowaniach będą działały priorytety dla tramwajów" - zapowiedział Madrjas. Jak dodał, koszty budowy są szacowane na 150 mln zł netto i zostaną pokryte przez Tramwaje Warszawskie.

"Zakładamy, że trasa powstanie w latach 2021-2022 i będzie realizowana jednocześnie na całej długości" - powiedział przedstawiciel Tramwajów Warszawskich. Prace koncepcyjne mają się zakończyć w 2018 r.; w 2019 r. rozpoczną się prace projektowe.

Obecnie, jak poinformował Madrjas, Tramwaje Warszawskie mają koncepcję układu torowego, na ukończeniu jest koncepcja zmian w układzie drogowym, jest także analiza geotechniczna, w trakcie realizacji jest koncepcja powiązania ze stacją metra i inwentaryzacja zieleni.

Do obsługi nowej trasy będzie potrzebnych 25 tramwajów niskopodłogowych. Szacunkowy koszt zakupu taboru to ok. 187,5 mln zł netto (tabor jest uwzględniony w ramach tzw. opcji w ogłoszonym kilka tygodni temu przetargu na zakup 213 tramwajów).

Trasa na Zieloną Białołękę to kolejna inwestycja tramwajowa na Białołęce - od kilku lat stopniowo przedłużana jest trasa prowadząca z Metra Młociny; w lutym oddany został odcinek wydłużający ją do Nowodworów, obecnie przygotowywany jest kolejny etap, do Winnicy.

W tej chwili sieć tramwajowa w stolicy liczy ok. 130 km, a składy przejeżdżają rocznie ok. 53 mln kilometrów - podają Tramwaje Warszawskie.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Warszawa. Do 2022 r. ma powstać trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!