PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Warszawski ZTM zwróci pieniądze niesłusznie ukaranym pasażerom

Autor: PAP
14-06-2009 10:06

Od końca czerwca pasażerowie komunikacji miejskiej ukarani w ciągu ostatniego roku przez kontrolerów biletów z powodu niewłaściwie podpisanej karty miejskiej będą mogli starać się o anulowanie mandatu i zwrot zapłaconej kary. Będą musieli jednak udowodnić, że zostali ukarani z tego właśnie powodu.

Jak dowiedziała się PAP, uchwała, jaką stołeczni radni podjęli w tej sprawie, w poniedziałek ukaże się w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Wejdzie w życie po dwóch tygodniach.
Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego wielokrotnie tłumaczyli, że karanie tych, którzy np. zamiast imienia napisali na karcie swój inicjał lub zamiast numeru dokumentu ze zdjęciem wpisali numer PESEL, wymusza na kontrolerach biletów wcześniejsza uchwała Rady Warszawy.

Pod koniec maja, po licznych skargach pasażerów, radni uchwałę zmienili. Przewodnicząca Rady Warszawy Ewa Malinowska-Grupińska tłumaczyła wówczas, że poprzednie zapisy uchwały przygotował sam ZTM, a radni, kiedy ją podejmowali, "myśleli w swojej naiwności, że kontrolerzy będą ludzcy".

Radni ostatecznie zdecydowali, że ci, którzy po 1 czerwca 2008 r. zostali ukarani za brak na karcie jednego z wymaganych regulaminem elementów - imienia, nazwiska lub numeru dokumentu ze zdjęciem, będą mogli starać się o zwrot pieniędzy.

Rzecznik ZTM Igor Krajnow podkreślił w rozmowie z PAP, że zanim ZTM zwróci zapłaconą przez pasażera karę, ten będzie musiał udowodnić, że kontroler ukarał go właśnie z tego powodu. Może to zrobić jedynie na podstawie wystawionego przez kontrolera wezwania do zapłaty, na którym dokładnie określony został powód jego wystawienia.

Także na podstawie podjętej przez radnych uchwały kontroler nie ukarze już pasażera za brak na karcie imienia, nazwiska lub numeru dokumentu, jeśli ten uzupełni dane podczas kontroli. Jeśli tego nie zrobi, kontroler wystawi wezwanie do zapłaty, ale pasażer będzie mógł się starać o jego anulowanie. Warunkiem będzie wymiana w ciągu siedmiu dni od kontroli starej karty na tzw. kartę spersonalizowaną, na której umieszczone będzie zdjęcie jej właściciela.

Zgodnie z uchwałą Rady Warszawy ze stycznia br., od 2010 r. na każdej Warszawskiej Karcie Miejskiej musi znaleźć się zdjęcie i dane osobowe jej właściciela. Nowej karty miejskiej nie trzeba dodatkowo podpisywać. Wszystkie stare, podpisywane przez właściciela karty, na których kodowane są imienne bilety komunikacji miejskiej, muszą zostać wymienione. Wyrobienie pierwszej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej jest bezpłatne. Opłata za przejazd bez ważnego biletu to 150 zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 233 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.