Wasiak: pociągi towarowe powinny jeździć szybciej

Wasiak: pociągi towarowe powinny jeździć szybciej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Poprawę stanu infrastruktury kolejowej przeznaczonej dla pociągów towarowych zapowiedziała w poniedziałek we Wrocławiu minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak. Jak oceniła, pociągi takie jeżdżą wolno, bo linie towarowe zaniedbano kosztem pasażerskich.

Wasiak powiedziała, że obecnie prędkość składów towarowych w Polsce jest "skandalicznie mała". Minister odwiedziła w poniedziałek miejsce przebudowy wiaduktu kolejowego przy ul. Grabiszyńskiej - element modernizowanej linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań.

"Prędkość towarowa jest w Polsce skandalicznie mała. Programem minimum jest osiągnięcie w trakcie tej perspektywy (unijnej na lata 2014-20 - PAP) średniej prędkości 50 km/h. Dziś mamy nieco ponad 20 km/h" - powiedziała Wasiak.

W trakcie spotkania prasowego poinformowano, że dobiega końca modernizacja dolnośląskiego odcinka linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań. Przebudowa wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej należy do ostatnich elementów modernizacji tej trasy między Wrocławiem a granicą województwa. Prace na tym odcinku zakończą się w tym roku.

"Wiadukt we Wrocławiu to zwornik, w którym zbiega się pięć linii od strony zachodniej. W miejsce dwóch obiektów inżynieryjnych będą trzy. Modernizacja da szybsze połączenia, więcej połączeń i sprawniej prowadzony ruch" - powiedział rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.

Przebudowa tej linii na dolnośląskim odcinku obejmuje 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną, 12 stacji i przystanków osobowych, 23 przejazdy kolejowe, 21 peronów, 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego". Inwestycja kosztuje 1,3 mld zł, z czego prawie 800 milionów złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Linia E59 jest częścią międzynarodowej magistrali transportowej ze szwedzkiego Ystad, przez Świnoujście, Poznań, Wrocław, przejście graniczne w Chałupkach do Wiednia. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wasiak: pociągi towarowe powinny jeździć szybciej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!