PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Waży się los MIiB Andrzeja Adamczyka. Czy resort ma się czym pochwalić?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
27-11-2017 08:51 |  aktualizacja: 27-11-2017 10:08
Waży się los MIiB Andrzeja Adamczyka. Czy resort ma się czym pochwalić?

W rekonstruowanym rządzie być może zabraknie miejsca dla resortu infrastruktury i budownictwa w obecnym kształcie. Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, jego część infrastrukturalną przejmie Ministerstwo Rozwoju. Czym i jak zasłużyło się w ciągu dwu lat MIB, a co mogło być podstawą do projektowanych decyzji?

  • Dotąd w zasadzie nie wiadomo, jakie mogą być polityczne zarzuty wobec MIB.
  • Do plusów resortu należy zaliczyć uspokojenie nastrojów w budownictwie infrastrukturalnym i stworzenie przesłanek do osiągania marży przez wykonawców.
  • W pracy MIB zabrakło kreowania polityki branżowej, szczególnie transportowej.
Zadania o krótkim terminie zdominowały dwuletnią pracę ministra infrastruktury i budownictwa. Być może taka była potrzeba, ale kosztem zajęcia się polityką branżową i strategią.

Lista realizowanych zadań bieżących i o średnim okresie jest długa, a zarazem efekt ich realizacji – na ogół pozytywny. Ale jakby mimo tego już od wiosny pojawiły się pogłoski, że to Andrzej Adamczyk będzie musiał opuścić fotel ministra.  

Czy w stosunku do oczekiwań - i jakich - ocena jego dokonań jest inna, a jego resort nie zrobił wystarczająco wiele? Czego w szczególności nadal nie osiągnęli wspólnie?

Nieznane kryteria

Z ustaleniem kryterium ocen jest problem, bowiem z ust premier Beaty Szydło nie padły bodaj nigdy słowa krytyczne wobec MIB. Ba, tajemnicą Poliszynela jest, że pani premier sprzyja szefowi resortu i jest z nim w lepszych relacjach, niż z niejednym innym ministrem.

Niewiele można też odczytać z politycznych ocen Andrzeja Adamczyka, przeprowadzonych przez zarząd PiS i Radę Polityczną, bo jest ich więcej, niż skąpo.

„Ceny autostrad nie spadły w sposób znaczący, a powinny spaść” – to jedna z nielicznych i wprost skierowanych opinii, jaką powiedział Jarosław Kaczyński po spotkaniu 14 listopada z Beatą Szydło i rozmowach w sprawie rekonstrukcji rządu.

Mamy więc pewne kryterium.

Choć akurat na „odcinku” budowy dróg ocena wypada na ogół korzystnie dla MIB. A jednak odpowiadający za to i wiceminister Jerzy Szmit, i dyrektor generalny GDDKiA Krzysztof Kondraciuk już złożyli głowy.

Budownictwo drogowe

Do plusów należy zaliczyć i względnie niewielki (np. w porównaniu z koleją) dołek w budownictwie drogowym w 2016 r., choć nowe przetargi finansowane z nowej perspektywy finansowej pojawiły się w drugiej połowie roku, i modyfikację Programu budowy dróg krajowych (PBDK), przyjętą jeszcze przez poprzedni rząd w 2015 r.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 058 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

792 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP