Indonezyjski inwestor Kalimantan Rail planuje zbudować do 2018 roku linię kolejową, łączącą złoża węgla East Kalimantan, zlokalizowane na Wyspie Borneo, z morskim terminalem węglowym.
Koszt projektu szacowany jest na 1,7 mld dolarów. Jedną trzecią tej kwoty pokryją akcjonariusze spółki wydobywczej, reszta zostanie sfinansowana kredytami bankowymi, gwarantowanymi pod przyszłe wydobycie surowca.
Inwestor ma już opracowane studium wykonalności projektu. Obecnie szuka generalnego wykonawcy.
Zostanie nim prawdopodobnie konsorcjum, w którym głównym udziałowcem będą Koleje Rosyjskie (RŻD). Według informacji prasy rosyjskiej, do realizacji projektu pozyskało koreańską spółkę Hyundai Engineering & Construction. W konsorcjum, HEC uzyska maksymalnie 10 proc. udziału w kapitale.
Hyundai Engineering & Construction (spółka zależna od Grupy Hyundai) jest wiodącą firmą inżynieryjną w Korei Południowej. Istnieje od 1947 roku. Była wykonawcą wielu dróg, kolei dużych prędkości, elektrowni (w tym jądrowych), morskich terminali oraz infrastruktury portów lotniczych m.in. w Korei, Tajlandii i Kuwejcie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Węgiel z East Kalimantan będzie wożony do portu koleją