W styczniu i lutym 85 proc. więcej pasażerów, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło online bilet na przejazd pociągami PKP Intercity.
Jednak nadal głównym kanałem sprzedaży biletów kolejowych są kasy na dworcach. W ten sposób kupuje trzech na czterech pasażerów.
Może to trochę dziwić, bowiem już 13 mln internautów dokonuje transakcji w internecie, jak wynika z danych Izby Gospodarki Elektronicznej (IGE).
- Chcemy kupować szybko i bezpiecznie, dlatego korzystanie z płatności internetowych jest coraz popularniejsze i łatwiejsze - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, członek zarządu IGE. - Na rynku ciągle pojawiają się nowe rozwiązania płatnicze, które przedsiębiorcy dostosowują do potrzeb coraz bardziej wymagającego e-konsumenta.
Pozytywna jest natomiast tendencja zmiany kupowania biletów kolejowych.
- Podróżni coraz chętniej korzystają z nowoczesnych kanałów sprzedaży online - stwierdza Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. - Porównując wyniki rok do roku widzimy aż 85 procentowy wzrost tego typu transakcji.