W pierwszym półroczu w Warszawie kupiono ponad 39,8 mln biletów na wszystkie rodzaje transportu ZTM, tj. autobusy, tramwaje i metro. Są one także honorowane w pociągach podmiejskich.
Największą popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które obecnie umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 14,5 mln sztuk w pierwszym półroczu 2014 roku do ok. 16,6 mln sztuk w tym roku.
Rośnie także popularność biletów długookresowych – sprzedano 1,9 mln biletów miesięcznych (+11,8 proc.) i prawie 630 tys. sztuk kwartalnych (+12,5 proc.).
Większa sprzedaż biletów przełożyła się wprost na większe dochody ZTM. Wyniosły one w I półroczu 407 mln zł, czyli były o prawie 30 mln zł.
ZTM podkreśla, że zwiększenie sprzedaży biletów to efekt nie tylko wzrostu liczby pasażerów komunikacji miejskiej, ale również zwiększenia ich dostępności. Tylko w marcu ZTM uruchomił 4 nowe Punkty Obsługi Pasażerów na wybranych stacjach II linii metra.
Zwiększyła się również kwota, jaka do budżetu miasta wpłynęła z tytułu windykacji prowadzonych przez ZTM od gapowiczów. Było to 16,5 mln zł, czyli o ponad 3 mln zł więcej niż rok temu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Większa sprzedaż biletów na komunikację miejską w Warszawie