Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Większość pasażerów Kolei Mazowieckich to dojeżdżający do pracy

Autor: PAP
02-08-2010 15:55

Większość pasażerów Kolei Mazowieckich korzysta z usług przewoźnika, bo w ten sposób dojeżdża do pracy; największym powodzeniem ciszą się pociągi pospieszne - wynika z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Zielone Mazowsze na zlecenie władz województwa.

Przedstawiciele zarządu województwa mazowieckiego i Zielonego Mazowsza podpisali umowę na wykonanie badań na początku kwietnia. Wartość umowy to ok. 326 tys. zł. Tyle Zielone Mazowsze otrzyma za przeprowadzenie badań, opracowanie nowego rozkładu jazdy i wprowadzenie go.
Badanie trwało trzy miesiące i objęło kilkaset pociągów. Ankieterzy Zielonego Mazowsza liczyli wsiadających i wysiadających z pociągów pasażerów, poprosili część z nich o wypełnienie ankiet dotyczących jakości usług przewoźnika oraz sprawdzali, jakie bilety są najpopularniejsze.

Z badań wynika, że z usług przewoźnika korzysta więcej pasażerów, niż deklarują władze spółki - według ich statystyk w tym roku będzie to ponad 51 mln pasażerów, a Zielone Mazowsze wyliczyło, że o 4 mln więcej. "Właściwie od początku swego istnienia spółka Koleje Mazowieckie notuje skokowe wzrosty liczby pasażerów" - wyjaśnił na poniedziałkowej konferencji prasowej Stanisław Biega z Zielonego Mazowsza.

Większość pasażerów korzysta z usług Kolei Mazowieckich, żeby dojechać do pracy. Najwięcej osób jeździ pociągami przewoźnika w dni powszednie w godz. 6 - 9 i 14.30 - 20. Największym powodzeniem cieszą się pociągi przyspieszone, zatrzymujące się tylko w większych miejscowościach, przez co czas przejazdu jest krótszy o kilkanaście minut. Mało jest także gapowiczów - według badań - zaledwie 1-2 proc. wszystkich przejazdów, to przejazdy bezbiletowe.

Największą frekwencję zanotowano w pociągach jadących rano w stronę stolicy, np. Skierniewice - Warszawa o godz. 6.20, czy Dęblin - Warszawa o godz. 5.17, oraz po południu w przeciwnych kierunkach, jak np. Warszawa - Skierniewice, który wyjeżdża ze stolicy po godz. 15. Najbardziej zatłoczone są pociągi na tych samych trasach i w podobnych godzinach, np. w pociągu z Ostrołęki do Warszawy o godz. 6.39 frekwencja przekracza 270 proc., czyli trzy razy więcej osób stoi niż jest miejsc siedzących.

W rozkładzie nie brakuje też pociągów, którymi zainteresowanie wśród pasażerów jest znikome - np. w porannym pociągu z Płocka do Sierpca, czy wieczornym z Radomia do Warki jeździ przeciętnie pięć - sześć osób.

Z ankiet przeprowadzonych wśród pasażerów wynika, że chcieliby oni, by pociągów było więcej i by przyjeżdżały punktualnie. Uważają też, że mógłby się poprawić poziom bezpieczeństwa w pociągach.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 146 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP