W maju globalne przewozy ładunków w kontenerach w eksporcie przekroczyły 11,3 mln TEU, czyli wzrosły o 2,1 proc. w porównaniu do maja ub.r. Była to najwyższa dynamika uzyskana w tym miesiącu w ciągu ostatnich 2 lat.
Tradycyjnie, największym rynkiem zleceń przewozów była Azja. Wywieziono z niej (w tym w handlu wewnątrz kontynentu) blisko 6,5 mln TEU, aż o 6,1 proc. więcej w porównaniu do kwietnia i o 2,2 proc. więcej do maja 2012 r. Podobnie jak przed miesiącem, odnotowano wzrost zleceń ładunków morzem do wszystkich sześciu głównych odbiorców, szczególnie wysoko do Indii, na Bliski Wschód i do Ameryki Południowej.
Niestety, nadal malał import towarów do Azji (także wewnątrz kontynentu) – do 4 mln TEU, tj. o 2,8 proc. w porównaniu z kwietniem i o 4,2 proc. w porównaniu do maja ubr. Maj był piątym miesiącem spadku przewozów do Azji.
Korzystne zmiany zaszły w przewozach w Ameryce Północnej. W eksporcie z tego kontynentu przewieziono 1,3 mln TEU, o 1,3 proc. mniej niż w maju ub.r. i o 1,9 proc. więcej niż w kwietniu br., natomiast w imporcie – 2,1 mln TEU, o 5,4 proc. więcej r/r i 2,5 proc. więcej niż w kwietniu.