Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), który zarządza trzema morskimi terminalami kontenerowymi, zakończył rozbudowę terminala kolejowego w morskim Container Terminal Altenwerder (CTA).
Terminal kolejowy w CTA ma teraz dziewięć bocznic, zamiast poprzednio siedmiu. Taki rozwój zwiększy o 140 tys. TEU roczną zdolność obsługi pociągów - do 930 tys. TEU.
Licząc od 2010 roku, roczna przepustowość terminala kolejowego w CTA wzrosła do końca 2015 r. o 20 procent.
Oznacza to, że teraz CTA będzie miał największe w Niemczech zdolności odprawy pociągów z terminala kolejowego.
Wpłynie to także na zmianę struktury transportowej dowozu i odwozu drobnicy w kontenerach.
Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu oczekuje, że udział kolei w obsłudze ruchu towarowego w portach wzrośnie w 2030 roku do 43 proc. (obecnie ok. 30 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Większy terminal kolejowy w Altenwerder