Prawdopodobnie Air Berlin zwolni około 1200 osób, z załogi liczącej 8650 pracujących, zmniejszy o połowę flotę, a 40 odrzutowców odda w leasing Lufthansie.
Airberlin ma obecnie ponad 1 miliard euro strat, jakie poniósł w ciągu trzech lat. Jest to m.in. skutek konkurowania z Lufthansą oraz tanimi liniami i przyjętej polityki obniżek cen i opłat.
Spółce nie pomógł nawet właściciel, Abu Dhabi Etihad Airways, który jest właścicielem 29,2 procent udziałów.
Jak powiedział Bloomberg News CEO Stefan Pichler, model biznesowy spółki był zbyt skomplikowany. Spółka obsługiwała m.in. zarówno rynek lotów biznesowych, jak i turystycznych.
Zarazem wiele projektów restrukturyzacji, podjętych w ostatnich latach, było zrealizowanych powierzchownie i nie pomogło uleczyć istotnych problemów, trawiących spółkę.
Proponowane zmiany zakładają m.in., że w przyszłości model ma być jasny. Przewoźnik skupi się na usługach przewozów z dwóch hubów: w Dusseldorfie i Berlinie. Spółka ma być szczuplejsza, ale sprawniejsza.
Ta redukcja ma przynieść obniżkę kosztów o co najmniej 100 mln euro i może sprawić, że spółka osiągnie break even już nawet w 2018 r.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wielka redukcja Air Berlin