PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wiesław Nowak, prezes ZUE: nie popadajmy w nadmierny optymizm

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
08-12-2017 00:01 |  aktualizacja: 08-12-2017 10:11

Zmienione w tym roku warunki współpracy inwestora kolejowego z wykonawcami gwarantują spokojniejszą realizację zadań obu stronom. Do niedawna w niektórych przypadkach inwestor stwierdzał: trzeba było przewidzieć nieprzewidywalne sytuacje – mówi Wiesław Nowak, prezes i dyrektor generalny ZUE.

Z drugiej strony, nawet pomijając pozytywną deklarację władz PLK, że szykuje już front robót na nową perspektywę i o wielkości porównywalnej do obecnej, zakładam, że za kilka lat także Polskę samodzielnie będzie stać na większej skali inwestycje. Rozwój technologii, nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych wymusi inwestycje w transport szynowy.

Dlatego inwestujemy i zatrudniamy pracowników.

Czy w drugim półroczu ożywiły się inwestycje miejskie w sektorze tramwajów?

- Inwestycje samorządowe kierują się innym kalendarzem – wyborczym. Tak, one ożywiły się w tym roku, ale ich wysypu spodziewam się na początku 2018 r.

Mimo ograniczonej podaży zleceń nie chcemy rezygnować z tego rynku, nadal uczestniczymy w ogłaszanych postępowaniach przetargowych.

Kto je zgłasza?

- Np. Warszawa chce budować dużą zajezdnię tramwajową, nowe projekty szykują zakłady komunikacji w Częstochowie, Krakowie i Poznaniu. Niedawno wygraliśmy zadania w Chorzowie i Gorzowie.

ZUE ma potencjał w budownictwie energetycznym, ale nie wykazuje przychodów.

- Budownictwo sieci energetycznych ma duży potencjał, jednak przez ostatnie lata była tam duża luka inwestycyjna oraz zastój w przetargach. Dzisiaj więc rynek ten jest podobny do kolejowego sprzed dwóch lat: jest mało przetargów, a dużo oferentów.

Powoduje to, że ceny ofertowe są niskie.

Przykład – w 2014 r. składaliśmy ofertę budowy linii Kozienice – Ołtarzew. Wyceniliśmy koszt budowy 1 km linii 400 kV na ponad 3,5 mln zł.

Dwa miesiące temu otwarto oferty na budowę bliźniaczo podobnej linii. Dwaj najtańsi oferenci proponują budowę 1 km linii za kwotę niewiele wyższą od 2,1 mln zł.

Mówiąc wprost - dla nas ten obszar nie ma obecnie dobrych perspektyw. Wolimy angażować naszych specjalistów w innych segmentach działalności.

 


Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

19 575 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

733 593 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP