W ciągu najbliższych trzech zdolności przeładunkowe terminala La Spezia Container Terminal (LSCT, ok. 30 km od Genui) wzrosną z 1,4 mln TEU rocznie obecnie, do 2,5 mln TEU.
Nakłady te są przeznaczone m.in. na zakup suwnic i zakładają zwiększenie ich liczby do 19 (obecnie 11).
W chwili terminal ten może obsługiwać jednocześnie dwa kontenerowce zabierające po 14 – 16 tys. TEU.
„Największą zaletą LSCT jest dogodne połączenia kolejowe, dzięki czemu już około 35 procent kontenerów jest odwożonych i przywożonych pociągami” – powiedział Daniele Testi, rzecznik prasowy Contship Italia Group's, właściciela terminala.
Po zakończeniu projektu rozwoju portu, infrastruktura kolejowa uzyska większą przepustowość, a udział kolei w obsłudze ładunków LSCT zwiększy się do 50 proc.
Już obecnie terminal ma dobre połączenie z północnymi Włochami oraz Szwajcarią i Niemcami, szklakiem północ-południe.
Dodajmy, że po rozbudowie LSCT uzyska podobne parametry, jak DCT Gdańsk.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Włosi lepiej wykorzystają kolejowy korytarz transportowy północ-południe