Karę w wysokości 54.100 euro wymierzył w poniedziałek włoski urząd antymonopolowy tanim liniom lotniczym Ryanair za reklamę, która wprowadzała klientów w błąd.
Ryanair nie uwzględnił opłaty uiszczanej w przypadku, gdy zakupu biletu dokonuje się kartą kredytową. "Rzeczywista kwota, jaką ma do zapłacenia kupujący, może przez to znacznie różnić się od reklamowanej" - podkreślił włoski urząd antymonopolowy. Informacja o rzeczywistej cenie biletu była co prawda dostępna na stronie Ryanair, ale dopiero w trakcie procedury zakupu reklamowanego biletu.
Nie udało się uzyskać komentarza od firmy Ryanair. Linie te wielokrotnie były już pozywane za swe praktyki reklamowe przez unijne władze antymonopolowe i organizacje etyki reklamy. Sam Ryanair też nieraz pozywał konkurencję, zarzucając jej nieetyczne praktyki.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Włoski regulator ukarał Ryanair za wprowadzającą w błąd reklamę