Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Włoski regulator ukarał Ryanair za wprowadzającą w błąd reklamę

Autor: PAP
28-07-2008 19:48

Karę w wysokości 54.100 euro wymierzył w poniedziałek włoski urząd antymonopolowy tanim liniom lotniczym Ryanair za reklamę, która wprowadzała klientów w błąd.

W 2007 r. na swojej stronie internetowej Ryanair zamieścił reklamę biletu w jedną stronę w cenie od 10 euro, łącznie z podatkiem. Zdaniem włoskiego urzędu tani przewoźnik z Dublina powinien był umieścić informację o dodatkowych kosztach związanych z zakupem tego biletu.
Ryanair nie uwzględnił opłaty uiszczanej w przypadku, gdy zakupu biletu dokonuje się kartą kredytową. "Rzeczywista kwota, jaką ma do zapłacenia kupujący, może przez to znacznie różnić się od reklamowanej" - podkreślił włoski urząd antymonopolowy. Informacja o rzeczywistej cenie biletu była co prawda dostępna na stronie Ryanair, ale dopiero w trakcie procedury zakupu reklamowanego biletu.

Nie udało się uzyskać komentarza od firmy Ryanair. Linie te wielokrotnie były już pozywane za swe praktyki reklamowe przez unijne władze antymonopolowe i organizacje etyki reklamy. Sam Ryanair też nieraz pozywał konkurencję, zarzucając jej nieetyczne praktyki.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP