Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Współpraca polskich spółek na styku szerokiego i normalnego toru

Autor: WNP.PL (Piotr Stefaniak)
20-02-2017 15:31
Współpraca polskich spółek na styku szerokiego i normalnego toru
Fot. PKP Cargo, mat. pras.

Zarządy spółek PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa i PKP Cargo uzgodniły przyjęcie wspólnego międzynarodowego listu przewozowy oraz współpracę w Euroterminalu w Sławkowie.

Ma to związek z przystąpieniem PKP LHS w październiku 2016 r. do Komitetu Koordynacyjnego Międzynarodowej Transkaspijskiej Trasy Transportowej (TMTM). Powstało tym samym alternatywne połączenie kolejowe przebiegające bezpośrednio z Chin do Polski, przez kraje Azji Centralne.
- Nasze przystąpienie do TMTM daje szanse na zwiększenie przewozów kontenerowych z wykorzystaniem linii LHS i Euroterminala w Sławkowie - powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. - Kontenery te muszą być jednak przewiezione dalej do Europy Zachodniej liniami normalnotorowymi, co stwarza naturalną przestrzeń do współpracy z PKP Cargo.

Na szerokotorowej linii kolejowej PKP LHS funkcjonuje sześć stacji stycznych z torami normalnotorowymi oraz punkt przestawczy wagonów z toru szerokiego na normalny.

Spółka ta i PKP Cargo mają więc wypracować mechanizmy ułatwiające klientom realizację przewozu ładunków z wykorzystaniem potencjału stacji stycznych i linii o różnej szerokości torów. Natomiast rosnące przewozy kolejowe na szlaku z Azji do Europy Zachodniej stwarzają możliwości rozwoju współpracy obu spółek.

- W szczególności chodzi o wspólne projekty handlowe w eksporcie, imporcie i tranzycie, które będą realizowane na podstawie wspólnego międzynarodowego listu przewozowego, częściowo liniami normalnotorowymi, a częściowo linią szerokotorową LHS nr 65 - powiedział Maciej Libiszewski, prezes zarządu PKP Cargo.

Taki obszarem współpracy jest też Euroterminal w Sławkowie, które obie spółki są mniejszościowymi udziałowcami. Stwarza to duże możliwości w realizacji wspólnych projektów, „przy wykorzystaniu specyfiki oraz mocnych stron zarówno PKP Cargo, jak i PKP LHS” – poinformowały zarządy spółek w komunikacie.

Komitet Koordynacyjny ds. rozwoju TMTM został utworzony w  2014 r. w celu zapewnienia połączenia transportowego pomiędzy Chinami i Europą z pominięciem Rosji, tj. przez: Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję, Turcję i Ukrainę.

Korytarz ten jest alternatywą dla rosyjskiego korytarza Transsib, podstawowego lądowego szlaku, którym obecnie towary przybywają do krajów UE z krajów takich jak: Japonia, Chiny, Korea i Tajwan.

Do TMTM należą koleje: Azerbejdżanu, Chin, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Turkmenistanu, Turcji i Ukrainy, a także PKP LHS.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PKP Cargo SA [PKP]

kurs:

61.95 PLN -0.05 (-0.08%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP