Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4 z Warszawy mają szansę wejść do europejskiego konsorcjum remontującego silniki lotnicze. W poniedziałek podpisały list intencyjny z włoskim Avio.
Jak mówi Krzysztof Krystowski, dyrektor w Avio Polska, firma oferuje również przeglądy i naprawy silników w samolotach cywilnych, m.in. ATR a nawet naprawy napędów turbinowych stosowanych w okrętach.
Avio to włoski potentat w dziedzinie budowy silników turbinowych i przekładni lotniczych, dostawca napędów do rakiet Ariane. Jest partnerem General Electric i Rolls-Royce'a, dwóch największych producentów silników na świecie. W holenderskim Eindhoven serwisują napędy do myśliwców F -16. Firma, którą Włosi chcą stworzyć z WZL ma być elementem europejskiej sieci przedsiębiorstw remontujących silniki statków powietrznych używanych w wojskach państw NATO.
Warszawskie zakłady pracowałyby nad określonymi modułami silników, uzupełniałyby pozostałe firmy w sieci. To zagwarantowałoby stabilizację zamówień.
WZL nr 4 z Warszawy remontuje silniki rosyjskich MiG29, a także serwisuje amerykańskie silniki do samolotów wielozadaniowych Jastrząb montowane w WSK Rzeszów.
Avio Polska ma w Bielsku-Białej fabrykę łopatek turbin lotniczych, centrum badawczo-rozwojowe zatrudniające polskich inżynierów. Złożyło też zamówienia w PZL Kalisz, na produkcję części lotniczych w ramach programu offsetowego za 10 mln euro.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: WZL w międzynarodowej grupie