25 największych linii lotniczych w 2015 roku wykonało pracę przewozową (FTK) 148,4 mld tkm, o 4,3 proc. większą niż rok wcześniej. Był to więc większy wzrost niż wszystkich przewoźników cargo lotniczego, który IATA szacuje na 2,3 proc. w porównaniu do 2014 r.
Dotknął on m.in. numer jeden na rynku – FedEx, którego FTK wyniosła blisko 15,8 mld tkm, czyli była mniejsza o 1,4 proc. rdr i numer trzy – United Parcel Service, odpowiednio: 10,8 mld tkm, -1,2 proc.
Natomiast sporą dynamikę FTK wykazały numer dwa, linia Emirates – 12,15 mld tkm (+8,2 proc.) oraz numer cztery – Cathay Pacific Airways (z siedzibą w Hongkongu) – 9,9 mld tkm (+5 proc.).
Największy wzrost pracy przewozowej – oraz awans o 7 miejsc, na 15 pozycję – odnotowały linie północnoamerykańskie Polar Air Cargo, współpracujące z DHL – 4,2 mld tkm, +32,8 proc.
Z kolei największy spadek doznały linie Air France (-10,7 proc.), z pracą 3,4 mld tkm (daje im to 22 miejsce) oraz British Airways (-6,3 proc., 4,1 mld tkm, miejsce 17 miejsce) i tajwańskie EVA Air (-6,2 proc., 3,8 mld tkm, miejsce 20).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wzrosty największych linii lotniczego cargo