XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Zakończyła się przebudowa dworca PKP w Kostrzynie nad Odrą

Zakończyła się przebudowa dworca PKP w Kostrzynie nad Odrą
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polskie Koleje Państwowe SA zakończyły przebudowę dworca w Kostrzynie nad Odrą (Lubuskie). Głównym celem inwestycji była poprawa komfortu podróżnych, bezpieczeństwa, estetyki oraz dostosowanie dworca do potrzeb niepełnosprawnych.

Jak poinformował w poniedziałek PAP rzecznik PKP SA we Wrocławiu Bartłomiej Sarna, przebudowa dworca została sfinansowana ze środków własnych PKP S.A. i z budżetu. Jej koszt zamknął się w kwocie 7,7 mln zł netto.

W ramach prac odnowiono wszystkie pomieszczenia związane z obsługą podróżnych - hol, kasy biletowe, toalety, a także pomieszczenia komercyjne.

Na parterze budynku podróżni mogą skorzystać z saloniku prasowego, kantoru, lokalu gastronomicznego oraz sklepu obuwniczego. Na piętrze dworca zlokalizowano przestrzeń biurową, gdzie znajdą się posterunek SOK i pomieszczenia jednego z przewoźników kolejowych.

Historyczny blask z II połowy XIX wieku odzyskała elewacja budynku wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi.

"Dzięki tej inwestycji dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez likwidację barier architektonicznych, dostosowanie toalet i zamontowanie wind. Zamontowano nowe systemy informacji głosowej i wizualnej dla podróżnych" - powiedział Sarna.

Rzecznik podkreślił, że na dworcu i w jego otoczeniu będzie bezpieczniej, gdyż zainstalowano na nim nowoczesny system monitoringu. Inwestycja objęła również remont dachu, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz instalacji.

Pierwotnie remont kostrzyńskiego dworca miał zakończyć się w 2012 roku, jednak ten termin nie został dotrzymany. Jak wyjaśnił Sarna, powodem było ogłoszenie upadłości przez pierwszego wykonawcę i konieczność inwentaryzacji wykonanych przez niego prac, a następnie przeprowadzenie procedury przetargowej na wybór nowego wykonawcy.

Dworzec w Kostrzynie nad Odrą to architektoniczna perełka. Został wzniesiony w latach 1872-1874 według projektu Eduarda Roemera.

Jest to jeden z dwóch dwupoziomowych dworców w Polsce - perony znajdują się na poziomie parteru i pierwszego piętra budynku. Modernizacja drugiego z takich dworców, który znajduje się w Kępnie (woj. wielkopolskie), zakończyła się w grudniu ub. roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zakończyła się przebudowa dworca PKP w Kostrzynie nad Odrą

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!