W ciągu następnych 20 lat przewoźnicy lotniczy złożą zamówienie na blisko 36,8 tys. nowe samoloty wielomiejscowe, szacuje Boeing.
Zapotrzebowanie na samoloty wąskokadłubowe Boeing szacuje na blisko 25,7 tys. sztuk, co stanowi 70 proc. wszystkich samolotów opisanych w tej prognozie. W tym segmencie dominującym kryterium jest wymiana maszyn na bardziej wydajne.
W ciągu 20 lat, producenci sprzedadzą też ok. 8,6 tys. nowych samolotów szerokokadłubowych, ze szczególnym naciskiem na małe samoloty szerokokadłubowe zabierające od 200 do 300 pasażerów (np. 787-8 i 787-9 Dreamliner).
Tegoroczna prognoza pokazuje systematyczną zmianę w zapotrzebowaniu z bardzo dużych samolotów na wydajne, nowe dwusilnikowe maszyny, takie jak np. boeingi 787-10 i nowy 777X.
- Nasza oferta samolotów szerokokadłubowych jest najbardziej wszechstronną w branży, jesteśmy więc pewni, że uda nam się zaspokoić dzisiejsze i przyszłe potrzeby naszych klientów - powiedział Randy Tinseth, wiceprezes ds. marketingu w Boeing Commercial Airplanes.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zakupy lotnicze za 5 bilionów USD