Załoga Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego nie zaostrzy protestu

Załoga Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego nie zaostrzy protestu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Strajkująca ósmy dzień załoga Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT) w Gdyni, największego w Polsce centrum przeładunku kontenerów, odstąpiła od zamiaru zaostrzenia strajku.

- Okupacja czy głodówka to są jednak kroki ostateczne, na które w tej chwili nie chcemy się jeszcze decydować. Mamy nadzieję, że dojdziemy w końcu z zarządem firmy do porozumienia - powiedział lider komisji zakładowej NSZZ "Solidarność" w BCT Jerzy Wojtaszek.

Zaostrzenie strajku pracownicy BCT zapowiedzieli w środę, przekazując taką informację władzom firmy.

Jak poinformował przewodniczący międzyzakładowej komisji NSZZ "Solidarność" Portu Gdynia Kazimierz Waldowski, w czwartek doszło do kolejnych rozmów strajkujących z kierownictwem firmy.

- Spotkanie jednak nie przyniosło żadnego przełomu. Zarząd oświadczył, że teraz negocjacje będą odbywać się poprzez wymianę pism, co oznacza - naszym zdaniem - zerwanie negocjacji - dodał Waldowski.

W wydanym w czwartek oświadczeniu prezes zarządu BCT Johannes de Jong napisał m.in.: jako "międzynarodowy inwestor o globalnym zasięgu, nie możemy zaakceptować takiej skali szantażu wobec klientów i zagrożenia rozwoju tak ważnej gałęzi polskiej gospodarki".

Pracownicy BCT domagają się wzrostu wynagrodzenia o 400 zł brutto. Kierownictwo zgadza się na ośmioprocentową podwyżkę, co oznacza - według wyliczeń związkowców - kwotę poniżej 200 zł brutto.

Załoga BCT strajkuje od ubiegłego czwartku w sposób rotacyjny, tzn. trzy zmiany pracowników firmy przychodzą na teren zakładu, ale nie pracują, spędzając czas w stołówce. Po ośmiu godzinach portowcy wracają do domów. Załoga BCT liczy ponad 500 osób.

W strajk, oprócz "Solidarności", włączył się także Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej. Od stycznia oba związki prowadziły negocjacje płacowe z kierownictwem BCT. W przeprowadzonym w marcu referendum za strajkiem opowiedziała się większość załogi.

Otwarty w 1979 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy jest największym w Polsce terminalem tego typu. Obsługuje ponad 80 proc. ładunków kontenerowych przywożonych do kraju. W 2003 roku BCT za 42 mln USD nabyła filipińska firma International Container Terminal Services Inc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Załoga Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego nie zaostrzy protestu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!