W tym roku nakłady inwestycyjne wyniosą 108,9 mln zł. a w okresie najbliższych pięciu lat ponad 694 mln zł - mówi Morzom i Oceanom Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Największą i najważniejszą inwestycją ostatnich lat jest budowa terminalu LNG w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. - Zakończyliśmy prace projektowe naszej części inwestycji, wybrane zostało konsorcjum firm, które pełnić będzie rolę inżyniera kontraktu oraz wykonawca- konsorcjum firm, którego liderem jest Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft. W lipcu w porcie w Świnoujściu planowane jest rozpoczęcie budowy stanowiska dla gazowców LNG - komentuje prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Jak zapowiada w porcie w Szczecinie będzie rozbudowywane Nabrzeże Zbożowe i budowane Nabrzeże Niemieckie. Celem tych działań jest stworzenie możliwości obsługi statków typu panamax przy elewatorze „Ewa”. Celem jest zwiększenie dostępności portów dla klientów. Temu celowi służy kolejna inwestycja, którą jest modernizacja układu drogowego i kolejowego w portach.
- Na terminalu promowym w Świnoujściu będziemy budować nowe stanowisko do obsługi dużych promów. Na razie plany wprowadzenia takich jednostek na linię do Skandynawii przez jednego z krajowych armatorów zostały zawieszone, ale chcemy być przygotowani na sytuację, w której decyzja o wprowadzeniu dużych promów na linie ze Świnoujścia do portów położonych w północnej części Bałtyku zostanie podjęta. Zarządzanie portem to nieustanne patrzenie w przyszłość. Decyzje podjęte dziś będą skutkowały przez kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lat. Będziemy odważnie stawiać czoła wyzwaniom, bo tylko w ten sposób możemy zwiększać konkurencyjność naszych portów wobec innych portów bałtyckich i budować pomyślność naszej firmy - mówi Morzom i Oceanom Jarosław Siergiej.