Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zbudują drogi na Euro 2012

Autor: PAP
16-01-2008 17:14

Zakończenie budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków-Kielce jest planowane na 2011 r., natomiast na odcinku Lubień-Rabka na 2010 r. - poinformował minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

Minister Grabarczyk zaznaczył, że obie inwestycje są traktowane priorytetowo w związku z organizacją przez Polskę Euro 2012.
Pod koniec ubiegłego roku krakowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończył konsultacje społeczne w sprawie budowy małopolskiego odcinka drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim. Trasa - według planów zarządcy - ma powstać do 2012 roku.

Zakres planowanej inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości około 60 kilometrów wraz z dziewięcioma bezkolizyjnymi węzłami oraz trzema obwodnicami: Książa Wielkiego, Miechowa i Słomnik. Według planów inwestycyjnych GDDKiA, budowa przynajmniej jednej jezdni S7 ma być zrealizowana do 2012 roku. Koszty inwestycji sięgną kilku miliardów złotych.

Prace związane z modernizacją około 18 kilometrowego odcinka drogi nr 7 pomiędzy Lubniem i Chabówką, czyli popularnej "zakopianki" są na etapie wykonywania dokumentacji projektowej.

Harmonogram zadania przewiduje, że w drugiej połowie tego roku powinien zostać ogłoszony przetarg na wykonawstwo, a prace budowlane mogą ruszyć na przełomie 2008 i 2009 roku. Oddanie do użytku nowego odcinka "zakopianki" powinno nastąpić pod koniec 2010 lub w 2011 roku.

Według drogowców, odcinek dwupasmowej "zakopianki" pomiędzy Lubniem i Chabówką jest najtrudniejszym do zrealizowania pod względem technicznym i zarazem najkosztowniejszym. Zakres prac obejmie m.in. budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 17,5 km między Lubniem i Rabką oraz dwujezdniowego odcinka drogi klasy głównej przyspieszonej (GP) pomiędzy Rabką i Chabówką.

Ponadto powstaną dwa dwupoziomowe węzły w Skomielnej Białej i Zaborni, najdłuższy w Polsce tunel drogowy o długości prawie 2 kilometrów pod górą Luboń Mały, 10 wiaduktów, trzy estakady oraz most na rzece Lubieńce. Koszt przygotowania i realizacji inwestycji wyniesie ponad 1 mld zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 346 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP