Ze Szczecina do Berlina w 90 minut. W 2017 r. ruszą prace na polskim odcinku torów

Ze Szczecina do Berlina w 90 minut. W 2017 r. ruszą prace na polskim odcinku torów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W przyszłym roku rozpoczną się roboty budowlane na polskim odcinku torów, które mają w przyszłości obsługiwać bezpośrednie połączenie ze Szczecina do Berlina - powiedział w środę w Szczecinie prezes PKP Mirosław Pawłowski.

Po modernizacji całej linii czas podróży między Szczecinem a Berlinem byłby skrócony z dwóch godzin do 90 minut. Obecnie na tej trasie oferowanych jest kilkanaście połączeń dziennie, ale większość z przesiadkami. Po zakończeniu rozbudowy na całej trasie pociągi miałyby poruszać się z prędkością do 160 kilometrów na godzinę.

"W przyszłym roku rozpoczną się roboty budowlane na odcinku ze Szczecina do stacji Szczecin Gumieńce" - powiedział dziennikarzom Pawłowski. "W 2018 i 2019 r. będą trwały prace nad dwoma zelektryfikowanymi torami prowadzącymi do granicy państwa. Jesteśmy gotowi do oddania naszego odcinka trasy Szczecin-Berlin tak, żeby znalazł się w rozkładzie jazdy na 2020-2021 r." - dodał Pawłowski.

Sekretarz stanu z niemieckiego ministerstwa transportu i infrastruktury cyfrowej Michael Odenwald zapewniał, że po niemieckiej stronie pewne prace trwają. Niektóre odcinki będą przystosowane do prędkości 160 kilometrów na godzinę - powiedział niemiecki sekretarz stanu.

Według Odenwalda, Niemcy będą kontynuowali modernizację linii. "Istotną sprawą jest także finansowanie kosztów wykonania prac. Ważne jest, żeby także w niemieckim Bundestagu było poparcie tego dla projektu" - powiedział Odenwald.

"Bardzo niechętnie chciałbym wypowiadać się o konkretach, ale cel jest taki, żeby to było tak szybko, jak to jest tylko możliwe" - odpowiedział Odenwald pytany przez dziennikarzy o planowane zakończenie inwestycji po stronie niemieckiej.

Briefing z udziałem niemieckich i polskich przedstawicieli m.in. spółek kolejowych odbył się po zakończonym w zachodniopomorskim urzędzie wojewódzkim polsko-niemieckim szczycie kolejowym.

Porozumienie ws. bezpośredniego połączenia Szczecin-Berlin wspólnie podpisały we wrześniu 2013 r. zarządy PKP Polskie Linie Kolejowe oraz DB Netz AG. Według zapisów porozumienia, zmodernizowana linia łącząca Szczecin z Berlinem miała zostać całości zelektryfikowana i zyskać drugi tor. W grudniu 2012 r. ministrowie transportu Polski i Niemiec podpisali w Szczecinie porozumienie w sprawie połączenia kolejowego Szczecin-Berlin. Zapewniano wtedy, że zacznie ono działać najpóźniej do 2020 r
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ze Szczecina do Berlina w 90 minut. W 2017 r. ruszą prace na polskim odcinku torów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!