Zmiana systemu biletowego opłaciła się warszawskiemu ZTM

Zmiana systemu biletowego opłaciła się warszawskiemu ZTM
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

1,5 mln więcej sprzedanych biletów przesiadkowych, 402 tys. złożonych wniosków o Kartę Warszawiaka, 20-proc. wzrost wpływu z mandatów - tak Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podsumowuje efekty wprowadzonych od tego roku zmian w biletach komunikacji miejskiej.

Od pierwszego stycznia ZTM wycofał bilety jednorazowe, 40- i 60-minutowe. Na ich miejsce pojawiły się bilety jednorazowo-przesiadkowe: połączenie biletów jednorazowych i czasowych.

"Widać wzrost sprzedaży, czyli zainteresowanie pasażerów tym rodzajem biletów, mniej więcej o 1,5 mln sztuk" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej dyrektor handlowy ZTM Grzegorz Dziemieszczyk.

"Szczególnie dotyczy to drugiej strefy, nastąpił radykalny wzrost sprzedaży biletów tego typu, czyli 90-minutowych" - dodał. Sprzedaż tych biletów w drugiej strefie wzrosła z 300 tys. do 1,8 mln sztuk.

Drugą nowością od stycznia jest bilet weekendowy. Dyrektor ZTM Wiesław Witek zaznaczył, że zostały one pozytywnie przyjęte przez pasażerów i dobrze się sprzedają.

Nastąpił również wzrost sprzedaży biletów długookresowych - 30- i 90-dniowych, a także biletu seniora - w ubiegłym roku ZTM przeprowadził kampanię zachęcającą osoby, które ukończyły 65. rok życia do korzystania z tego biletu.

Dużym zainteresowaniem cieszy się Karta Warszawiaka - do końca lipca wydano ponad 360 tys. hologramów uprawniających do korzystania z Karty.

By wzmocnić sprzedaż biletów, ZTM od stycznia prowadzi działania mające na celu zwiększenie liczby kontrolerów w pojazdach. Ich liczba wzrosła do lipca z 115 do 202. Od początku roku wprowadzono nową formę kontroli - kierownicy pociągów SKM są szkoleni, by mogli sprawdzać pasażerom bilety.

Liczba wykrytych pasażerów podróżujących na gapę wzrosła od zeszłego roku o ok. 6 proc. Wzmożone kontrole i przyspieszony proces windykacji doprowadziły do 20-proc. wzrostu wpływu z mandatów w stosunku do ubiegłego roku - podał ZTM.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmiana systemu biletowego opłaciła się warszawskiemu ZTM

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!